۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۵۶۵۳۷
به چاپ دوم رسید؛

«رفتار شناسی امام رضا و فرقه های درون شیعی»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «رفتار شناسی امام رضا علیه السلام و فرقه‌های درون شیعی» در شمارگان 2 هزار و در قطع جیبی برای دومین بار از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.
رفتار شناسي امام رضا عليه السلام و فرقه هاي درون شيعي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی پایاب رییس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: کتاب «رفتار شناسی امام رضا علیه السلام و فرقه‌های درون شیعی» در شمارگان 2 هزار و در قطع جیبی برای دومین بار از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد که این کتاب به کوشش زهرا بختیاری و نعمت‌الله صفری در 168 صفحه نوشته شده و مؤسسه فرهنگی قدس آن را به چاپ رسانده است.

وی«بررسی فرقه‌ها و جریان‌های مختلف شیعی از آغاز تشیع تا امامت امام رضا(ع)»، «وضعیت سیاسی و فرهنگی شیعیان در دوره امامت امام رضا(ع)»، «تعامل امام رضا(ع) با فرقه زیدیه»، «تعامل امام رضا  علیه السلام با فرقه اسماعیلیه»، « تعامل امام رضا علیه السلام با فرقه فطحیه»، « تعامل امام رضا علیه السلام با فرقه واقفیه»، « تعامل امام رضا علیه السلام با غالیان» را سرفصل‌های این کتاب عنوان کرد.

وی با اشاره به این که کتاب «رفتار شناسی امام رضا علیه السلام و فرقه های درون شیعی» به بررسی لایه‌های مختلف جریانات انحرافی زمان امام رضا علیه السلام پرداخته است، تصریح کرد: مطالعه این کتاب در روشنگری عموم افراد جامعه به ویژه نسل جوان و فرهیختگان بسیار مفید است و به خوبی عرصه‌ای از مظلومیت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت را به ویژه در مقابل گروه‌های انحرافی نشان می‌دهد.

پایاب گفت: این کتاب با بهره‌گیری از 105 منبع مهم و معتبر تاریخی، شیعی و اهل‌سنت نگارش شده است و نویسنده سعی کرده شیوه‌های برخورد امام رضا علیه السلام را با فرق مختلف شیعی مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

رییس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی  افزود: با وجود این که فرقه‌ها و جریان های مختلف شیعی عصر امام رضا علیه السلام باعث پدید آمدن مشکلات فراوانی برای آن حضرت شد اما ایشان علیرغم مبارزه و تلاش‌ خود در جبهه‌ داخلی و خارجی توانستند عمده‌ این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از هر یک در جای خود به نفع گسترش معارف ناب اسلامی بهره‌برداری کنند./934/د102/ق

ارسال نظرات