۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۵۶۶۲۱
سخنگوی ائتلاف 14فوریه بحرین در گفت‎وگو با رسا:

مذاکره صوری با آل‎خلیفه را تحریم می‎کنیم/ انقلاب بحرین با شعار «هیهات منا الذله» ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی ائتلاف 14 فوریه بحرین با اشاره به خبر مذاکره آل‎خلیفه با انقلابیان بحرین، هدف آن را دور زدن خواسته‎های مشروع ملت و اعاده قدرت نظام برای سرکوب ملت دانست و اظهار داشت: ما به عنوان انقلابیان بحرین این گفت‎وگوها را تحریم می‎کنیم.
عبدالرئوف الشايب سخنگوي ائتلاف 14 فوريه راهپيمايي بانوان طلبه و غير طلبه در حمايت از مردم مسلمان بحرين بحرين بحرين

 

26 آبانماه مصادف است با 14 فوریه و دومین سالروز آغاز انقلاب مشروع و مردمی در بحرین. دو سال پیش بود که ملت بحرین که سال‎هاست از ظلم و ستم آل خلیفه به ستوه آمده و اعتراض خود را به شیوه‎های مختلف نشان می‎داد به خیابان ها آمده و با شعار «هیهات منا الذله» خواستار سرنگونی نظام فاسد آل خلیفه و برقراری دموکراسی بر این کشور شد.


در دومین سالروز آغاز انقلاب ملت بحرین با عبدالروف الشایب، سخنگوی ائتلاف 14 فوریه درباره روند انقلاب و گفت‎وگوی به اصطلاح ملی آل خلیفه به گفت‎وگو نشستیم.

 

رسا ـ امروز دومین سالروز آغاز انقلاب ملت بحرین است، انقلاب در چه مرحله‎ای قرار دارد؟

 

دومین سال انقلاب بحرین با خون شهید نوجوانی که صبح امروز به شهادت رسید، آغاز شد. 14 فوریه هر سال با تقدیم قربانی برای دست یابی به آزادی و رهایی از حکم طاغوت می گذرد.

 

ملت برای تحقق خواسته‎هایش کاملا مصمم است، مطالبات بحرینی‎ها نیز در راه تحقق است. نظام آل‎خلیفه بدون شک رفتنی است، زیرا نظامی که دستش به خون ملت آغشته باشد و تنها به فکر ریختن خون مردم است نمی تواند در قدرت باقی بماند.

 

رسا ـ نظر شما درباره گفت‎وگو جمعیت‎های معارض با نظام آل‎خلیفه چیست؟

 

ما به عنوان معارضان و انقلابیان تحریم کننده این گفت‎وگوها هیچ سخنی درباره آن نداریم، زیرا هدف این گفت‎وگو را دور زدن خواسته‎های مشروع ملت و اعاده قدرت نظام برای سرکوب ملت می دانیم.

 

جمعیت‎هایی که در این گفت‎وگو مشارکت کرده‎اند نیز اذعان دارند که این گفت‎وگو تنها یک مراسم صوری است و نمی تواند مشکلات سیاسی میان ملت بحرین و نظام را حل کند. نظام تنها 3 وزیر را به عنوان ناظر به این گفت‎وگو فرستاده است، گویی که اختلاف میان خود شهروندان است و هیچ اختلافی میان ملت و نظام وجود ندارد.

 

رسا ـ علت حضور جمعیت‎های معارض در این گفت‎وگو که هیچ اعتقادی به آن ندارند، چیست؟

 

هیچ کس توقع موفقیت این گفت‎وگوها را ندارد و جمعیت‎های معارض به این دلیل شرکت کردند تا نظام نگوید که معارضان با گفت وگو مخالف هستند. آنان با این کار می‎خواستند بهانه جهانیان علیه معارضان را گرفته و به قشرهای مختلف ملت نشان دهند که این گفت‎وگوها نمی تواند مشکلات را پایان دهند.

 

جمعیت‎های معارض نظام آل‎خلیفه تنها به این دلیل در گفت‎وگو شرکت کردند تا اهداف سیاسی خود را محقق ساخته و توپ را در زمین نظام بیندازند.

 

رسا ـ چرا رسانه‎های جهان کاملا به بحران سوریه توجه دارند ولی نسبت به جنایت‎های آل خلیفه سکوت اختیار کرده‎اند؟

 

ای کاش رسانه‎ها نسبت به بحرین تنها سکوت می کردند، بلکه درپی مخدوش ساختن انقلاب ملت بحرین با عنوان‎های مختلف نظیر طایفه‎گری و خشونت هستند. این اتهام‎ها در حالی صورت می گیرد که مسالمت آمیز بودن، حضور اغلب شهروندان و مشروعیت مطالبات و خواسته‎های معترضان بحرینی را با چشم‎های خود می بینند، اما همچنان از معیارهای دوگانه علیه بحرین استفاده می کنند.

 

آنان حقیقت را می بینند، اما چشمهایشان با پول سعودی کور شده و تنها درپی نشر چیزی هستند که آل‎سعود می خواهد. نظام آل‎سعود به دلیل ترس از گسترش انقلاب در منطقه شرقیه و سایر مناطق عربستان به اعزام نیرو و سرکوب ملت مظلوم بحرین می پردازد.

 

رسا ـ چگونه می توان به این اتهام‎ها پاسخ داد؟

 

پاسخ انقلابیان به این اتهام‎ها روشن است و کلیپ‎ها واقعیت را نشان می دهد. اگر این اتهام‎ها علیه ملت بحرین واقعیت دارد، چرا رسانه‎ها از پخش رخدادهای بحرین خودداری می کنند.

 

اگر انقلاب ملت بحرین کاملا طایفه‎ای و خشونت آمیز است پس خشونت و طایفه‎گری انقلابیان را پخش کنند تا جهانیان با ماهیت ملت و انقلاب بحرین آشنا شوند. چرا رسانه‎های جهان از پوشش رویدادهای بحرین محروم هستند.

 

تصاویر روشنی از جنایت‎های نظام داریم، جنایت‎های مرتکب شده از سوی نیروهای آل خلیفه را حتی نمی توان متصور شد.

 

ما همچنان شعار وحدت ملی را سر می دهیم و هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیستیم. ما همچنان بر مسالمت آمیز بودن اعتراض‎ها تاکید داریم و مطالبات مشروع خود را فریاد می زنیم، ولی رسانه‎های زرد و علمای درباری آل‎خلیفه درصدد تغییر واقعیت‎ها هستند لیکن جهانیان مطمئنا با واقعیت آشنا می‎شوند.

 

رسا ـ رهبری انقلاب بحرین را چه کسی برعهده دارد؟

 

امام خمینی(ره) فرمودند که رهبر ما آن طفل سیزده ساله‎ای است که با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت. ما نیز می‎گوییم رهبر ما کودکانی هستند که هر روز در بحرین به شهادت می‎رسند. رهبر ما کسی است که به خیابان‎ها می آید تا در برابر ظلم و ستم ایستادگی کند.

 

علما و نمادهای سیاسی خواسته‎های ملت را بیان کرده و میان انقلابیان و مطالبات آنان هماهنگی برقرار می سازند و در پی تحقق این مطالبات هستند.

 

رسا ـ نقش آیت الله شیخ عیسی قاسم در انقلاب چگونه است؟

 

آیت الله شیخ عیسی قاسم از نمادهای دینی و سیاسی بحرین است که حرف وی از سوی ملت بحرین و انقلابیان پذیرفته شده است. همه بر لزوم تغییر و سرنگونی نظام آل‎خلیفه اجماع دارند، ولی درباره روش تحقق این مسأله با هم اختلاف نظر دارند.

 

راه‎های رسیدن به مطالبات مردم مختلف است. آیت الله شیخ محمد سند، سید هادی مدرسی، آیت الله عیسی قاسم و سایر بزرگان همه به صورت مخلصانه درصدد تحقق مطالبات مردم هستند، ولی شیوه آنان اختلاف دارد. ما از همه این افراد حمایت می کنیم و اعتقاد داریم که  برای خدمت به ملت بحرین تلاش می‎کنند.

 

رسا ـ برخی چنین القا می‎کنند که میان شیخ عیسی قاسم و معارضان اختلاف وجود دارد. آیا چنین چیزی صحت دارد؟

 

هیچ اختلافی میان برخی انقلابیان و شیخ عیسی قاسم وجود ندارد و انقلابیان همیشه نماز جمعه را به امامت وی اقامه می کنند و اخلاص فراوانی به ایشان دارند. پس از نماز جمعه نیز به خیابان‎ها می آیند و به تظاهرات می پردازند.

 

ما هیچ اختلافی با شیخ عیسی قاسم نداریم و از سخنان وی اطاعت می کنیم، ولی نظام می کوشد با چنین شایعاتی میان انقلابیان و وی جدایی بیندازد. شیخ عیسی قاسم در پی حفظ خون مردم است و نظام را به تعقل گرایی دعوت می کند، اما نظام با این مسأله مخالف است و بر همین اساس است که انقلابیان به اعتراضات خود ادامه می‎دهند.

 

رسا ـ مواضع رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در قبال انقلاب ملت بحرین چگونه بوده است؟

 

حضرت آیت الله خامنه‎ای نظر خود درباره انقلاب ملت بحرین را به صورت روشن و صریح اعلام و نسبت به جنایت‎های آل‎خلیفه به شدت ابراز تأسف کردند. ایران در امور داخلی بحرین دخالت نمی‎کند و تنها از ملت حمایت کرده و تحقق خواسته‎های آنان را خواستار است.

 

مواضع ایران در قبال بحرین مایه افتخار است و رسانه‎های این کشور همیشه در پی نشان دادن مظلومیت ملت بحرین هستند. ای کاش جهانیان نیز همانند ایران منصف بوده و از مظلومان بحرین حمایت می‎کردند.

 

برخی کشورها با بایکوت رسانه‎ای انقلاب بحرین درصدد به عزلت کشاندن ملت و جداسازی انقلاب بحرین از سایر انقلاب‎های عربی هستند. ای کاش اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و سایر آزادگان جهان نیز در کنار ایران می ایستادند و جنایت‎های نظام آل‎خلیفه را رسوا می‎ساختند تا شاهد پیروزی ملت بحرین بودیم.

 

رسا ـ آینده انقلاب ملت بحرین را چگونه می بینید؟

 

انقلاب بحرین در راه پیروزی قرار دارد و ما با شعار«هیهات منا الذله» به تظاهرات ادامه می‎دهیم. ما به دلیل اینکه آماده‎ایم خود را قربانی کنیم شهادت را کرامت می‎دانیم و از مرگ نمی‎ترسیم.

 

مراجع تقلید و علما و در مقدمه آنان نیز حضرت آیت الله خامنه‎ای ولی امر مسلمین بر پیروزی ملت بحرین تاکید دارند و ما نیز اطمینان داریم که به پیروزی خواهیم رسید، البته این امر با صبر و استقامت محقق خواهد شد./980/گ401/ک

ارسال نظرات