۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۵۶۸۱۵

قرآن در هر زمانی حرف جدیدی دارد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس قم گفت: در تفسیر قرآن گرچه برای برخی آثار کارهای گروهی و پژوهشی گسترده ای انجام می شود ولی باز هم نکات جدید و فراوانی است که روز به روز، از این کتاب آسمانی دریافت می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي، توليت استان مقدس قم در ديدار مسؤولان موسسه فرهنگي قرآن و عترت سيره اهل بيت(س)
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت استان مقدس قم در دیدار مسؤولان موسسه فرهنگی قرآن و عترت سیره اهل بیت(س) که در دفتر امام جمعه قم برگزار شد، هر گونه فعالیت در عرصه ترویج تعالیم و معارف قرآن را ارزشمند و مؤثر دانست.
وی با بیان این‌که هرکاری که از نظر تفسیر، آموزش و دیگر امور درعرصه قرآن انجام می‌شود، با توجه به جامعیت این کتاب آسمانی، باز هم جای فعالیت گسترده‌ای در ین عرصه وجود دارد، افزود: در عرصه تفسیر قرآن، گرچه برای برخی آثار، کارهای گروهی و تحقیقات گسترده انجام می شود، ولی باز هم نکات جدید و فراوانی است که روز به روز، از این کتاب آسمانی دریافت می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه قم، اصفهان، مشهد و دیگر شهرها، گفت: ارتباط این مراکز با هم می تواند نقش زیادی را در راستای بهبود و بالا بردن سطح کیفی تفاسیر قرآن داشته باشد، البته ممکن است چنین کارهایی زمان گیر یا دارای برخی مشکلات باشد، ولی آثار مثبت این کار، بسیار است.
وی با بیان این که ورود گروهی افراد در تفسیر قرآن و تلاش تعداد بیشتر قرآن پژوهان در این عرصه، برکات و محاسن بسیاری دارد، افزود: البته در این راستا، باید با افرادی همکاری کرد که به یقین معتقدند قرآن در هر زمانی حرف جدیدی دارد.
وی در پایان ارتباط با اهل دقت و علم را ضروری دانست و ادامه داد: هر مقدار کاری که در عرصه تفسیر قرآن انجام می شود، در صورت امکان منتشر شود تا نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود.
خاطرنشان می شود، در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام سلیمانی، عضو هیأت مدیره موسسه فرهنگی قرآن و عترت سیره اهل بیت(ع) گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه ارائه کرد./907/د102/ن
ارسال نظرات