۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۵۷۰۰۴

داوری 2687 وبلاگ قرآنی به پایان رسید

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از پایان داوری 2687 وبلاگ قرآنی در جریان جشنواره آیات در تبریز خبر داد.
وبلاگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از پایان کار داوری دومین جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی قرآنی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: 2687 وبلاگ قرآنی در این جشنواره نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد 721 وبلاگ برگزیده و از این میان 220 وبلاگ در 12 بخش به بخش داوری جشنواره راه یافتند.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از آغاز داوری محتوایی و فنی جشنواره که بر عهده شانزده تن از اساتید و فعالان قرآنی بوده است، داوری نهایی صورت گرفت که در نهایت 53 وبلاگ انتخاب شدند و در روز اختتامیه که دوم اسفند از ساعت 16 در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار خواهد شد، مورد تجلیل قرا می گیرند.

 

داننده افزود: داوران بخش نهایی براساس شاخص‌هایی همچون استناد و اعتبار منابع،‌ تولیدی بودن محتوا، نوآوری، ابتکار و الگودهی (طرح ریزی مناسب محتوا و ساختار گرافیکی وبلاگ)، جذب مخاطب و تأثیرگذاری (گرافیک مناسب و تعداد نظرات) و محتوای پست ها به لحاظ کمی و کیفی انتخاب کردند که همزمان با آیین اختتامیه جشنواره معرفی می‌شوند.

 

به گفته وی دومین جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی قرآنی از سری جشنواره‌های قرانی آیات بوده که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با حمایت و همکاری معاونت قرآن، عترت و کانون فرهنگ و ادب آذربایجان، دبیرخانه دائمی جشنواره‌های قرآنی آیات به میزبانی شهر تبریز برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: این جشنواره در هفت بخش وبلاگ متنی شامل مقاله و پژوهش، داستان و شعر، احادیث، گزارش و خبر، خاطره‌نویسی، ‌آموزش،‌ تاویل، تفسیر و تدبر و دو بخش ویژه موضوعی شامل انسان از منظر قرآن کریم، وبلاگ مراکز و موسسات قرآنی، سه بخش فتوبلاگ،‌ پادکست، ویدئوکست برگزار شد.

 

داننده همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از پنج فعال قرآنی در تبریز خبر داد، گفت: همزمان با اختتامیه دومین جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات، از دو روحانی به همراه سه فعال دیگر در حوزه علوم قرآنی و اهل بیت(ع) در تبریز تجلیل می‌شود.

 

وی گفت: در راستای اجرای این طرح، از حجت‌الاسلام ناصر اصغری، حجت‌الاسلام سیدرضا رضوی، هوشنگ صباغ‌شمس، ناهید عبدی و خدیجه جعفری به خاطر ترویج معارف قرآنی و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همزمان با آیین اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی قرانی تجلیل می‌شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات