۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۵۷۵۶۸
یکی از علمای بحرین:

ملت ایران نعمت بزرگ الهی است / فرهنگ مردم بحرین نشأت گرفته از فرهنگ امام خمینی‌ است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین با بیان اینکه ملت ایران نعمت بزرگ الهی است، از ملت‌های مظلوم جهان خواست تا به حکومت‌های استکباری دل نبندند، بلکه همه امید خود را به توانمندی‌های ملت ایران معطوف کنند.
انقلاب بحرين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شیخ علی احمد الکرب آبادی از علما و انقلابیان بحرین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به تشریح آخرین وضع قیام مردم مظلوم این کشور پرداخت و در ابتدای سخنان خود از مسؤولان و ملت ایران به سبب حمایت گسترده و همه‌جانبه از ملت بحرین و همه مسلمانان جهان تشکر کرد.

 

وی از ملت ایران به عنوان ملتی آگاه، عارف و آشنا به تکلیف شرعی خود نام برد و با بیان اینکه ایرانی‌ها این فرهنگ را از امام خمینی‌(ره) فرا گرفته‌اند، گفت: حمایت گسترده ملت ایران از جنبش‌های اسلامی و مظلومان جهان با حمایت از ملت فلسطین آغاز شد که آن را به عنوان یکی از اصول انقلاب و سرآغاز حمایت از مردم مظلوم جهان در نظر گرفتند.

 

این مبارز و مجاهد بحرینی با تأکید بر این‌که انقلاب ایران از همه ملت‌ها حمایت کرده و در مسأله بحرین و حتی میانمار حمایت مردم و دولت ایران را ملاحظه می‌کنیم، افزود: ملت ایران نعمت بزرگ الهی است؛ ملت‌های مظلوم جهان به حکومت‌های استکباری دل نبندند، بلکه همه امید خود را به توانمندی‌های ملت ایران معطوف کنند.

 

وی در ادامه به جنایت‌های آل خلیفه که با حمایت آل سعود انجام می‌گیرد و در حقیقت هر دو نظامی فتنه‌گر هستند، اشاره کرد و گفت: آل خلیفه در بحرین جنایت‌ها و ستم‌های گوناگونی مرتکب شد؛ به ناموس، اعتقادات، مراکز اسلامی و مساجد تعدی کرده و بیش از سی مسجد را ویران و مراکز مختلف اسلامی را نابود کرده است.

 

حجت‌الاسلام الکرب آبادی به بیان نمونه‌هایی از جنایت‌ها و شکنجه‌های آل خلیفه در بحرین پرداخت و گفت: شهید فخراوی یکی از بزرگانی بود که زیر شکنجه‌های آل خلیفه به شهادت رسید؛ یکی از هم سلولی‌های وی نقل می‌کرد که شهید فخراوی را به وسیله برق چنان شکنجه می‌دادند که به مرحله مرگ نزدیک می‌شد.

 

طرح گفت‌وگو برای انحراف افکار عمومی

 

وی با اشاره به طرح مسأله گفت‌وگو از سوی آل خلیفه، آن را جز تبلیغات رسانه‌ای و انحراف افکار عمومی دانست و تصریح کرد: هرگاه نظام آل خلیفه به بن‌بست‌های سیاسی برسد موضوع گفت‌وگو را مطرح می‌کند، در حالی که نیروهای تجاوزگر آل سعود در ابتدای ورود به سرزمین بحرین می‌گفتند جایی برای گفت‌وگو با شیعیان وجود ندارد.

 

این عالم و مبارز بحرینی تأکید کرد: انقلاب بحرین انقلاب مذهب خاصی نیست بلکه این انقلاب دارای اهدافی عام شامل همه مسلمانان،‌ چه شیعه و چه اهل سنت است و عزیزانی از اهل سنت مانند ابراهیم شریف و محمد بوسلافه انقلابی‌های بودند که در کنار برادران خود مبارزه کردند و شکنجه‌های بسیار سختی را متحمل شدند.

 

وی با بیان اینکه ملت بحرین پشت سر علما و به رهبری آیت‌الله شیخ عیسی قاسم انقلاب خود را آغاز کرده و ادامه می‌دهد، گفت: انقلاب بحرین متأثر از انقلاب‌های تونس یا مصر نیست بلکه انقلابی فرهنگی برخواسته از اندیشه‌های ناب اسلامی است که علمای بحرین آن را برای مردم بیان کرده و امروز مردم پشت سر آنها حرکت می‌کنند.

 

فرهنگ ملت بحرین نشأت گرفته از فرهنگ امام خمینی

 

حجت‌الاسلام الکرب آبادی گفت: مردم بحرین با فرهنگ اسلامی و به صورت متحد قیام کردند و البته این فرهنگ ناب اسلامی را نه تنها از بیگانگان نگرفتند بلکه همان فرهنگ امام خمینی‌(ره) است؛ فرهنگ مردم بحرین نشأت گرفته از فرهنگ امام خمینی‌(ره) است که در دل تک تک مردم بحرین جای دارد و همه او را از خود می‌دانند.

 

وی همچنین به فتنه‌های مذهبی اشاره کرد و با بیان اینکه آل خلیفه خود را با واژه‌های عجیبی همچون ذوالجلال و ذوالاکرام، معرفی می‌کند، افزود: نظام آل خلیفه در بحرین به بهانه‌های مختلف جوانان انقلابی را سرکوب می‌کند و آنان را از برگزاری هرگونه مراسم فرهنگی و دینی باز می‌داشت و به شدت با آن برخورد می‌کند.

 

این عالم بحرینی از فرهنگ وحدت امت اسلامی به عنوان یگانه محافظ انقلاب‌های منطقه نام برد که هیچ اسلحه‌ای نمی‌تواند در برابر آن مقابله کند و افزود: اگر ملت‌های مصر، تونس و بحرین به وحدت خود ادامه دهند هیچ خطری آنان را تهدید نمی‌کند، اما اگر وحدت خود را از دست بدهند بدانند همه دستاوردهای انقلاب خود را از دست خواهند داد. /920/ب201/د

ارسال نظرات