۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۵۷۵۸۱
مدیر موسسه حکمت علوی:

مصرف گرایی مغایر تفکر تشیع است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤوسسه حکمت علوی بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در جامعه اسلامی تأکید و بیان داشت: مصرف گرایی مغایر تفکر تشیع و فرهنگ جمهوری اسلامی است.
اسماعيل منصوري لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اسماعیل منصوری لاریجانی، مدیر مؤوسسه حکمت علوی امروز در مراسم افتتاح حسینیه رینه ای های مقیم آمل با بیان این که سجده خدا به معنی این است که انسان عبودیت خود را به ساحت ربوبیت ثابت می کند، گفت: انسان گاهی سجده می کند اما باید توجه داشته باشد که با تمام وجود تسلیم حضرت حق شود.

 

وی با اشاره به این که اگر کسی در چنین کار خیری شرکت می کند به طور یقین حضرت حق برای او می نویسد که به خدا و روز قیامت ایمان دارد، بیان داشت: کسانی که چنین مکان هایی را برای ساجدین ایجاد می کنند از اجر و پاداش والایی برخوردار هستند.

 

منصوری لاریجانی با تاکید بر این که انسان خیر تنها از خدا فرمان برده و از کسی نمی ترسد، خاطرنشان کرد: حدود 61 آیه از قرآن کریم پیرامون مسئله خیر و نیکوکاری است که باید از این فرصت ها استفاده کنیم.

 

مدیر مؤوسسه حکمت علوی با بیان این که ایمان انسان تا لحظه مرگ در معرض خطر شیطان است، گفت: کسانی که می خواهند دچار این تزلزل و مشکلات نشوند باید میخ بنای ایمان را با انجام کارهای خیر بزنند.

 

وی با تاکید بر این که سبقت در کار خیر سبب دوری شیطان می شود، بیان داشت: این فرصت های ارزنده همیشه برای انسان وجود ندارد که باید قدر این لحظه ها را به بهترین نحو ممکن بدانیم.

 

منصوری لاریجانی با بیان این که خداوند پیام های فراوانی برای ما می دهد که باید متوجه باشیم، گفت: هر تار مویی که از انسان سفید می شود پیامی از خداوند منان است که زمان در حال گذر است.

 

مدیر مؤوسسه حکمت علوی با اشاره به این که چرا کشوری که شیعه امیرالمؤمنین است باید مقام هفتم سرانه مصرف جهان را داشته باشد، بیان داشت: مصرف گرایی مغایر تفکر تشیع و فرهنگ جمهوری اسلامی است.

 

منصوری لاریجانی بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در جامعه اسلامی تأکید کرد و بیان داشت: سبک زندگی اسلامی باید در جامعه امروز بیشتر ترویج شود، چون بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) جامعه را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار خواهد داد.

 

وی با بیان این که همه ما در معرض امتحان قرار داریم، گفت: انسان باید مراقب باشد که زیر علم چه کسانی است و برای چه سینه می زند.

 

منصوری لاریجانی با تاکید بر این که مال زیاد برای انسان طمع ایجاد می کند، بیان داشت: باید در انجام کارهای خیر سبقت داشته باشیم که تنها این امور ارزنده برای ما باقی می ماند./950/پ202/ب

ارسال نظرات