۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۵۷۸۴۳
به همت حوزه علمیه خواهران زنجان؛

روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کرسی آزاد اندیشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان با موضوع روش تحقیق و پژوهش موضوعی در قرآن کریم برگزار شد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، نخستین کرسی آزاد اندیشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان امروز با همکاری مرکز تخصصی نور الزهرا(س) با موضوع روش تحقیق و پژوهش موضوعی در قرآن کریم با تاکید بر نقد روش‌های موجود و ارائه روش صحیح برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام بلال محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در این نشست با تأکید بر این‌که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به صورت تخصصی و با حضور اساتید برجسته تداوم خواهد داشت، اظهار داشت: مناسب‌ترین عرصه برای فعالیت و ظهور در عرصه علم، تلاش در فضاهای علمی و حضور در کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی است.

 

وی لازمه ماندگاری، پویایی و بالندگی دین مبین اسلام و مکتب تشیع را نظریه‌پردازی و بحث پیرامون ابعاد مختلف فقهی دانست و گفت: به روز بودن و حضور مقتدرانه اسلام در دنیا، احیای تمدن اسلامی، تحقق بخشی به آرمان های جهانی اسلام و رساندن آن به جایگاه واقعی خود، تنها در گرو تولید علم است.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این‌که پویایی فقه شیعه رمز ماندگاری آن بوده است، تصریح کرد: نتیجه وحی الهی، در قالب مذاکرات علمی متجلی می شود، بر اساس مفاد آیه 18سوره زمر، شکوفایی و کمال خرد انسان‌ها و بهره مندی آنها از لطف و عنایت الهی درگرو حضور در جلسات علمی است.

 

وی زمینه سازی برای ایجاد فضای سالم در جهت تبادل افکار را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این کرسی ها در فرآیند طلبگی و امور مرتبط با تحصیل آنان بسیار مؤثر خواهد بود، زیرا طلاب سطوح عالی می توانند در فضایی سالم، اندیشه های خود را ارائه و آن را در بوته نقد قرار دهند و به اندیشه های متقن که راهگشای زندگی خواهد بود، دست یابند.

 

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: حضور در چنین نشست هایی می تواند آثار و نتایج مفید بسیاری در دراز مدت به همراه داشته باشد که حداقل آن یادگیری شیوه تعامل و انتقال یافته ها به دیگران است، در حقیقت حضور در چنین جلساتی فرصتی مغتنم برای بهره مندی از داشته های ارزشمند اساتید برجسته‌ای است که نتیجه سالها تلاش و بحث علمی خود را ارائه می کنند.

 

گفتنی است، در این نشست حجت‌الاسلام فرجی استاد دانشگاه و نماینده ولی فقیه در دانشگاه زنجان به عنوان مدیر جلسه، دکتر صفوی به عنوان استاد منتقد و دکتر مرادی به عنوان نظریه پرداز و طلابی از سایر شهرهای استان حضور داشتند./9351/پ203/ب

ارسال نظرات