۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۵۷۹۸۸
عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان:

سریال‎های غربی جامعه را به تباهی می‎کشاند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان از پخش سریال‎های آمریکایی، ترکی و هندی در رسانه‎های این کشور به شدت انتقاد و آن را عامل فساد جامعه توصیف کرد.
لطف الله حق پرست عضو شوراي اخوت اسلامي افغانستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، لطف الله حق پرست، عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان در گفت‎وگو با خبرگزاری صدای افغان(آوا) با انتقاد شدید از پخش سریال‎های غربی از شبکه‎های این کشور، اظهار داشت: بیشتر رسانه‎های تصویری افغانستان در عرصه پخش و نشر سریال‎های ترکی و غربی  فعالیت دارند. این سریال‎ها کاملا دین گریز هستند.

 

وی افزود: رسانه‎های افغانی به جای آنکه دین اسلام را تعریف کنند و فرزندان افغان را به سوی زندگی بهتری سوق دهند، متأسفانه سریال‎های هندی، ترکی و آمریکایی را پخش می کنند. پخش این سریال‎ها کاملا نامشروع است، زیرا دین اسلام با پخش سریال‎های مبتذل و غیراخلاقی مخالف است.

 

حق پرست بر لزوم جلوگیری از پخش چنین سریال‎هایی از سوی وزارت فرهنگ افغانستان تاکید کرد و اظهار داشت: پخش سریال‎های ترکی، آمریکایی و هندی، جامعه اسلامی را به سوی بداخلاقی می کشاند. آینده نسل جوان در پرتو این برنامه‎ها به خطر می‎افتد.

 

عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان تصریح کرد:این سریال‎ها سبب دوری جوانان از خواندن، تعلیم و تلاوت قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و اخلاق و ترویج اندیشه‎های یهودی و نصرانی در جامعه می‎شود. صاحبان رسانه‎های افغانی از شخصیت‎های جهادی هستند، ولی پخش چنین سریال‎هایی به دستور غرب صورت می‎گیرد.

 

این استاد دانشگاه از تشویق کودکان به انجام عملیات تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: خداوند به بندگان خود می فرماید که فرزندانتان را در سن 7 سالگی به نماز خواندن و تلاوت قرآن کریم تشویق نمایید؛ اما متأسفانه فرزندان خردسال افغان به سوی عملیات انتحاری سوق داده می‎شوند.

 

حق پرست در پایان اظهار داشت: از وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور می‎خواهم جلوی پخش این سریال‎ها را بگیرد تا آبروی اسلام در افغانستان حفظ شود./980/ب101/د

ارسال نظرات