۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۵۸۰۴۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

تقویت زیرساخت‌های سینمایی قم نیازمند حمایت است

خبرگزاری رسا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه برای افزایش زیر ساخت‌های سینمایی استان باید حمایت‌های لازم صورت گیرد، گفت: باید برای بازسازی سالن‌های سینما حمایت ویژه صورت گیرد و تعداد و فضای آن‌ها افزایش یابد.
اسماعيل طبا

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم فجر در استان قم که شب گذشته با حضور هنرمندان و مسئولان در سینما وتوس برگزار شد، با اشاره به اینکه سینما دوستان و هنرمندان انتظار اکران فیلم‌های جشنواره فجر در قم را داشتند، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که با حمایت‌های استانی و سازمان سینمایی موفق شدیم این گام هنری را در قم برداریم.


وی با تاکید بر اینکه اگر کسی بتواند ایده و مفهوم زیبایی را در ساختار هنرمندانه ارائه دهد، هنر بزرگی را انجام داده است، تصریح کرد: هنرمند سینما می‌تواند در مدت حدود 100 دقیقه بهترین مفاهیم را با زیباترین ساختار به مخاطب انتقال دهد و سینما رسالت بزرگی دارد به ویژه اگر مفاهیم معنوی و بلند را نیز به مخاطب منتقل کند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تبیین شرایط تبدیل شدن یک ایده به فیلم توسط هنرمندان افزود: در ایران این ظرفیت را به خوبی داریم و نسبت به کشورهای اسلامی سینمای ایران جایگاه رفیعی در منطقه دارد.


اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه در کشور ایده و سوژه‌های نابی داریم که هنرمندان می‌توانند به آن بپردازند، تصریح کرد: قطعا سینمای ایران آینده بهتری خواهد داشت.


وی با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در قم اظهار داشت: برای اینکه سینما به عنوان رسانه تاثیرگذار و فراگیر در قم ارتقاء یابد مقرر شد تا برای نخستین بار در قم اکران فیلم‌های جشنواره فجر صورت گیرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: با توجه به پخش فیلم‌ها به صورت دیجیتال سینما وتوس برای اکران انتخاب شد و استقبال خوبی نیز از اکران فیلم‌ها صورت گرفت.


اسماعیلی‌طبا یکی از مزایای اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان را سهولت تماشای فیلم‌ها از منظر مردم قم و هنرمندان دانست و افزود: پس از پایان نمایش فیلم‌ها جلسات نقد و بررسی برگزار شد که در این جلسات جوانان و به ویژه طلاب حوزه علمیه شرکت داشتند.


وی با تاکید بر اینکه ایده و نیروی انسانی مناسب را در قم داریم، تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده، هنرمندان قم در تولید فیلم‌های بلند هم حضور داشته باشند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه استعداد و ظرفیت هنری در استان وجود دارد، اضافه کرد: از سازمان سینمایی کشور می‌خواهیم تا نگاه خود را نسبت به قم وسعت دهد.


اسماعیلی‌طبا در پایان با تاکید بر اینکه هنرمندان قم در زمینه تولید فیلم کوتاه در سال‌های اخیر رشد بسیاری داشته و جوایز ارزنده‌ای به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: باید طرح‌هایی را در تولید فیلم های بلند در دستور کار داشته باشیم./9192/د102/ن

ارسال نظرات