۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۵۸۰۵۸
مسؤول حراست اداره اوقاف و امور خیریه قم هشدار داد؛

فعالیت جریان‏‎های انحرافی در برخی از امامزاگان

خبرگزاری رسا _ مسؤول حراست اداره اداره اوقاف و امور خیریه قم گفت: فعالیت‎های انحرافی که از سوی وهابیت و بهائیت صورت می‎گیرد از دیگر تهدیدات امامزادگان است به این صورت که برخی افراد به بهانه برگزاری جلسه افرادی را در امامزادگان جمع کرده و به سخنرانی یا مداحی‎هایی که مورد تأیید ائمه(ع) و مذهب تشیع نیست می‎پردازند.
امامزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا صالحی، مسؤول حراست اداره اوقاف و امور خیریه استان قم،  شب گذشته در نشست تخصصی با هیأت امنا، ائمه جماعات، مسؤولان فرهنگی و خادمان امامزادگان که در امامزاده جعفر(ع) برگزار شد به بررسی مسائل امنیتی مرتبط با امامزادگان پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اظهار داشت: همان گونه که رسول الله میفرمایند «قرآن و اهلبیت(ع) دو گوهر گرانبها هستند»، هر فردی به این دو امانت پیامبر اعظم(ص) چنگ بزند سعادتمند شده و به مقامات عالی میرسد و راه تکامل را طی میکند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که این در گوهر گرانبها دشمنان زیادی داشته و هر ساله تهدیدات و تحرکات زیادی علیه آنها صورت میگیرد، برای نمونه سالانه چند هزار جلد کتاب از سوی وهابیان علیه ائمه(ع) نوشته میشود یا این که از سوی این افراد خبیث مضجع شریف این بزرگوارن در معرض تخریب و ویرانی قرار می‌گیرد.

صالحی با بیان این که تخریب قبرستان بقیع و حرم عسکریین(ع) بخشی از اعمال وهابیت است، اظهار داشت: هر کجا که مؤمنان متوسل به اهلبیت(ع) شوند و یا از کتاب الله قرآن کریم استفاده کنند مورد هجوم وهابیان قرار میگیرند مانند انفجارهایی که در استانهای سیستان بلوچستان و یا شیراز چندی پیش صورت گیرفت و در این حوادث چندین تن نیز به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون در شهر مقدس قم انفجار و تخریب صورت نگرفته است ولی باید توجه داشت که این افراد فعال بوده و تیرهای دشمنی خود را به سوی حتی امامزادگان شلیک میکنند از اینرو وظیفه خادمان است که با هوشیاری فعالیتهای غیر دینی و اخلاقی وهابیت را ناکام بگذارند.

مسؤول حراست اداره اوقاف و امور خیریه استان قم حفاری کنار قبور امامزادگان و سرقت را از دیگر تهدیدات این بقاع متبرکه دانست و گفت: برخی افراد سودجو شبانه و در ساعت‏های تعطیل اطراف امامزادگان را برای به دست آورند اشیا قیمتی و عتیقه حفاری میکنند که خادمان نیز نسبت به این موضوع باید هوشیار باشند.

وی بیان داشت: همچنین فعالیتهای انحرافی که از سوی وهابیت و بهائیت صورت میگیرد از دیگر تهدیدات امامزادگان است به این صورت که برخی افراد به بهانه برگزاری جلسه افرادی را در امامزادگان جمع کرده و به سخنرانی یا مداحیهای که مورد تأیید ائمه(ع) و مذهب تشیع نیست میپردازند.

صالحی تأکید کرد: حتما افرادی که میخواهند در امامزادگان جلسه برگزار کنند باید از مسؤولان فرهنگی قم مجوز بگیرند تا مشخص شود جلسه از سوی چه کسانی و با چه هدفی برگزار میشود؛ همچنین خادمان در ساعاتی که جلسه برگزار میشود باید در اماکن متبرکه حضور داشته باشند.

مسؤول حراست اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که باید قداست امامزادگان حفظ شود، گفت: خادمان باید توجه داشته باشند که پهن کردن سفره یا استراحت در کنار بقاع متبرکه از سوی زائران ممنوع است.

وی افزود: پذیرش زائر برای اسکان در زائرسراهای امامزادگان باید با مجوز اسکان باشد و گرنه اسکان افراد برای استراحت، توسل و یا شفای بیماری در ساعاتی که این مکانهای مقدس تعطیل است ممنوع بوده و هیچگونه مجوزی برای این کار وجود ندارد.

صالحی در پایان یادآور شد: افرادی که در امامزادگان ایستگاه صلواتی برپا میکنند توجه داشته باشند که از پذیرش افراد غریبه در محل تهیه مواد خودداری کنند چرا که ممکن است خدایناکرده برخی افراد به سبب بغض در داخل غذا یا شربت نذری و آماده شده موارد سمی یا غیره بریزند./993/ پ202/ن

ارسال نظرات