۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۵۸۰۶۰

عرضه کتاب از سوی انتشارات دارالحدیث در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول انتشارات دارالحدیث از عرضه سیصد عنوان کتاب از سوی این انتشارات در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در قم خبر داد.
افتتاح سومين نمايشگاه تخصصي کتاب حوزه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دارالحدیث، حجت‌الاسلام محمدجعفر تجلی، مسؤول انتشارات دارالحدیث با اشاره به حضور انتشارات دارالحدیث در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه گفت: سیصدعنوان کتاب از سوی انتشارات دارالحدیث عرضه می‌شود که از این تعداد سی عنوان کتاب و نشریه در سال 90 چاپ شده است.
وی خاطر نشان کرد: برخی از عناوین کتاب‌های مؤسسه دارالحدیث شامل چندین جلد بوده و به صورت معمول شامل کتاب‌های منبع و پایه همچون دانشنامه قرآن و حدیث و مجموعه قرآن و حدیث است.
مسؤول انتشارات مؤسسه انتشارات دارالحدیث عنوان داشت: زمزم عرفان مرحوم بهجت و شهادت‌نامه امام حسین علیه السلام از جمله کتاب‌هایی بوده که در سال گذشته مورد استقبال قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که مؤسسه انتشارات دارالحدیث یک ناشر تخصصی محسوب می‌شود گفت: اکثر کتاب‌های منتشر شده این مؤسسه در زمینه علوم حدیث و حدیث شیعه بوده و اکثر کسانی که به نمایشگاه دائمی کتاب دارالحدیث مراجعه می‌کنند به دنبال منابع حدیثی هستند.
حجت‌الاسلام تجلی خاطر نشان کرد: کتاب اخباری‌گری شامل موضوعاتی درباره تاریخ، عقاید و معارف بوده که مورد استقبال فراوان قرار گرفته و ظرف مدت شش ماه دو مرتبه چاپ شده است.
مسؤول انتشارات مؤسسه انتشارات دارالحدیث یادآور شد: دانشنامه قرآن و حدیث در 16 جلد، منهج حدیثی شیخ حر عاملی در وسائل الشیعه، حدیث اسلامی خواستگاه‌ها و سیر تطور، مثلث ایمان، حکمت نامه حضرت عبدالعظیم، اخباری‌گری تاریخ و عقاید، درآمدی بر تفسیر جامع روایی و آشنایی با حدیث از جمله کتاب‌هایی بوده که برای نخستین بار به چاپ رسیده است.
وی التعلیقه الاستدلالیه علی التحریر الوسیله، الهدایا الشیعه ائمه الهدی جلد سوم، الهدایا الشیعه ائمه الهدی جلد چهارم، البضاعه المزجاه جلد چهارم، جرعه‌ای از زمزم عرفان، التصحیف فی متن الحدیث و مصابیح الانوار فی حل مشکلات الاخبار را از دیگر کتاب‌های منتشر شده چاپ اول مؤسسه انتشارات دارالحدیث در سال گذشته ذکر کرد.
گفتنی است، سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه از امروز هشتم اسفند ماه در قم به مدت یک هفته دائر خواهد شد.
در این نمایشگاه 150 ناشر در صد غرفه به عرضه کتاب‌های خود خواهند پرداخت که از این تعداد سی ناشر خارجی هستند.
نکته قابل توجه در نمایشگاه امسال حضور پنج ناشر خارجی از کشورهای لبنان، عراق، اردن، ترکیه و سوریه است که به ارائه آخرین کتاب‌های چاپ شده خواهند پرداخت.
تأمین کتاب برای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و آگاهی پژوهشگران حوزه دین از آخرین کتاب‌های دینی منتشر شده از اهداف اصلی این نمایشگاه عنوان شده است.
سومین نمایشگاه کتاب حوزه با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شده که برای علاقمندان 40 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است./907/د101/ق
ارسال نظرات