۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۵۸۲۶۳

کتاب «تأملات نظری در کتابداری و اطلاع‌رسانی» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از چاپ کتاب «تأملات نظری در کتابداری و اطلاع‌رسانی» خبر داد.
كتاب تأملات نظري در كتابداري و اطلاع‌رساني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به گفته محمد خندان، مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتاب «تأملات نظری در کتابداری و اطلاع‌رسانی» حاوی مقالاتی است که سابقاً با درونمایه‌ای نظری و فلسفی در مجله «پیام کتابخانه» (سابق) منتشر شده‌ بودند.

محمد خندان افزود: به گمان ما، بازنشر این مقالات در مجموعه‌ای واحد، می‌تواند گنجینه مفیدی از مقالات نظرورزانه را در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی به علاقه‌مندان ارائه کند و لازم به تذکر است که انتشار چنین مجموعه‌هایی در کشور ما هم مسبوق به سابقه است و هم فوایدی دارد، از جمله اینکه: مقالاتِ هم موضوع یکجا در اختیار مردم قرار می‌گیرند و امکان مقایسه مقالات با یکدیگر و نتیجه‌گیریِ بهتر از آنها فراهم می‌شود و نسل کنونی از تلاش‌ها و تکاپوهای فکری نسل‌های پیشین آگاه می‌گردد و زمینه پیوستگی فکری و فرهنگی بین‌نسلی مهیا می‌شود.

مدیر کل پژوهش و نوآوری های نهاد کتابخانه ها با اشاره به اهمیت این کتاب افزود: امیدوارم بازنشر مجموعه مقالاتِ مجلۀ «پیام کتابخانه» که صبغه نظری و فلسفی داشته‌اند، در خدمت تحقق این اهداف بوده باشد.

وی همچنین در تشکر از دست‌اندرکاران تهیه کتاب گفت: جا دارد از همه کسانی که در ترجمه و تألیف مقالات و چاپ این مجموعه سهیم بوده‌اند، تشکر کنم. به‌ویژه باید از مرحومان اسدالله آزاد و علی مزینانی یاد کرد که نامشان در ترجمه برخی از مقالات فراروی ماست.

خندان در پایان خاطرنشان کرد: «نهاد» ضمن استقبال از پیشنهادها و انتقادهای عالمانه استادان، دانشجویان و فرهیختگان حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی، آمادگی خود را برای همکاری علمی با این عزیزان اعلام می‌کند.

لازم به ذکر است این کتاب توسط انتشارات کتاب‌نشر وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی، منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با شماره 88978416 از نحوه خرید این کتاب مطلع شوند./913/د102/ق
ارسال نظرات