۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۵۸۶۴۷

کتاب شهدای طلبه و روحانی آذربایجان‌شرقی در حال نگارش است

خبرگزاری رسا ـ کتاب شهدای طلبه و روحانی استان آذربایجان‌شرقی به همت نویسندگان حوزوی کشور در حال نگارش و تدوین است.
شهداي روحاني

 

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که ستاد بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی استان تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه کنگره شهدای روحانی استان به کار گرفته است، اظهار داشت: پس از اتمام طرح شناسایی شهدای روحانی استان، دیگر مقدمات لازم برای برگزاری کنگره فراهم می شود.

 

وی تعداد شهدای طلبه و روحانی استان را 139 شهید اعلام کرد، گفت: از این تعداد 51 شهید از مدارس علمیه شهر تبریز بوده‌اند که تمامی آمار و مشخصات شهدای استان به همراه آثار و تصاویر آنان در سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی وجود دارد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بر این اساس؛ شهرهای میانه 22، مرند 12، مراغه 11، بناب 10، سراب 7، اهر 6، هشترود 6، آذرشهر 4، شبستر 4، ملکان 2، هریس 2، عجب شیر 1 و بستان آباد یک شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: آثار، تصاویر و زندگی‌نامه شهدای طلبه و روحانی استان به صورت جامع و متمرکز جمع‌آوری شده که قرار است کتابی در آستانه برگزاری کنگره بزرگ شهدای روحانی استان آذربایجان شرقی تدوین و نگارش شود، که در این زمینه مذاکراتی با یکی از نویسندگان برجسته حوزوی صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام سرایی افزود: حجت الاسلام سعید عباس‌زاده، از فعالان مرکز تحقیقات صدا و سیما به همراه دیگر نویسندگان حوزوی قرار است کتاب شهدای طلبه و روحانی استان را در 700 صفحه تدوین کنند و مقرر شده این اثر فاخر تا روز برگزاری کنگره شهدای روحانی استان که سال آینده برگزار می شود، به زیور طبع آراسته شود.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 30 پایگاه مقاومت بسیج طلاب در مدارس علمیه خواهران و برادران استان خبر داد و گفت: فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج طلاب استان برای شرکت در همایش سراسری به مشهد مقدس اعزام شده اند.

 

وی همچنین از اجرای بیش از 60 عنوان برنامه مختلف در حوزه ها و پایگاه های تابعه سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در بهمن امسال و به مناسبت گرامیداشت دهه فجر 65 عنوان برنامه مختلف با حضور بسیجیان طلبه و روحانی استان در پایگاه ها و حوزه های تابعه این سازمان اجرا شده است.

 

حجت الاسلام سرایی اجرای سخنرانی های مختلف با حضور سخنرانان برجسته و اساتید کشوری و استانی، دیدار با خانواده های شهدا، غبار روبی گلزار شهیدان گرانقدر دوران دفاع مقدس، یادواره 6 شهید روحانی و شهدای شهرستان سراب، اعزام مبلغ و هادی سیاسی به پایگاه ها و نشست های سیاسی و روشنگری با موضوع اقتصاد مقاومتی و انتخابات را از جمله این برنامه ها بر شمرد.

 

به گفته مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی اعزام روحانی و طلبه به قم جهت شرکت در دوره آموزشی سر گروه های صالحین، مسابقه های قرآنی، فرهنگی و ورزشی از دیگر عناوین برنامه های اجرا شده به همت این سازمان در ایام الله دهه فجر بوده است./935/پ202/ق 

ارسال نظرات