۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۵۸۷۲۲

اوباما مشکلات اقتصادی شدید کشورش را به گردن جمهوری خواهان انداخت

خبرگزاری رسا _ اوباما با اعلام بیکاری برای 750 هزار نفر گفت: دلیلش این است که جمهوری خواهان کنگره، کاهش هزینه را به بستن راه حل فرار مالیاتی ترجیح می دهند.
اوباما

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری به تحلیل و بررسی تصویب قانون کاهش 85 میلیاردی هزینه های دولت آمریکا پرداخت.
بی بی سی ضمن اینکه اعلام کرد، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این قانون را امضاء کرده گفت: هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان با این کاهش مخالف بودند و نتوانستند در برابر نحوه جلوگیری از آن به توافق برسند.


البته ریشه اختلاف بین جمهوری خواهان و دموکرات ها بر سر بودجه دولت آمریکا ریشه ای تاریخی دارد، از قدیم جمهوری خواهان دوست نداشتند دولت بزرگ شود و هزینه هایش بیشتر شود چرا که وقتی بودجه بالا می رود فشار زیادی بر مردم می آورد، علاوه بر آن وقتی دولت بزرگتر شود می خواهد کنترل بیشتری بر ارکان مملکت داشته باشد.
کاهش 85 میلیارد دلاری هزینه ها در آمریکا سبب خواهد شد که فشار بسیار زیادی بر مردم آمریکا وارد شود تا جایی که به گفته بی بی سی علاوه بر اینکه سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا 40 هزار کارمند را به مرخصی بدون حقوق اجباری می فرستد، 8 هزار مأمور پلیس مرزی و گمرک هم 14 روز در خانه می مانند و 8 هزار بازرس وزارت کشاورزی نیز به مرخصی اجباری خواهند رفت که سبب توقف کار تولید کنندگان گوشت و تخم مرغ می شود.


این کاهش بودجه همچنین می‎تواند بر حقوق ده هزار معلم و 7200 متخصص امور کودکان معلول و ناتوان تاثیر گذارد و حدود 800 هزار کارمند غیرنظامی وزارت دفاع آمریکا نیز احتمالا با کاهش 20 درصدی حقوق و مزایای خود مواجه خواهند شد.
اوباما نیز در خصوص مشکلات اقتصادی به وجود آمده در آمریکا، توپ را به زمین جمهوری خواهان انداخت و گفت: این اقتصاد کشور را فلج کرده، اقتصاد دانان پیش بینی می کنند که 750 هزار شغل از بین برود و رشد نیز، نیم درصد کم شود. مسأله این است که اینها اجتناب ناپذیر نبوده است! دلیلش این است که جمهوری خواهان کنگره، کاهش هزینه را به بستن راه حل فرار مالیاتی ترجیح می دهند.


جان بینر رییس مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص به خبرنگاران گفت: رییس جمهور اول ژانویه افزایش مالیات هایی را که می خواسته گرفته است. از نظر من بحث درباره افزایش درآمد مالیاتی تمام شده است. بحث الان درباره خرج و مخارج واشنگتن است.
اشاره رییس مجلس نمایندگان آمریکا به هزینه های دولتی است که بیشترین بار صرفه جویی بر روی هزینه های نظامی در وزارت دفاع آمریکا است.
چاک هیگل که به تازگی به سمت ریاست پنتاگون در آمده در خصوص کاهش هزینه ها گفت: چهار واحد نیروی دریایی تعطیل شده و ساعت پرواز نیروی هوایی نیز کاهش یافته است. همه برنامه های آموزشی ارتش بجز آموزش نیروهای اعزامی به افغانستان لغو می شود و هزاران کارمند غیر نظامی نیز به مرخصی اجباری خواهند رفت. کارمندان یک کشتی سازی نیز بیکار می شوند.
گفتنی است که کاهش بی سابقه شدید بودجه و اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی در آمریکا به دلیل اختلاف میان جمهوری خواهان و دموکرات ها و پیدا نکردن راه حلی برای رفع این موضوع، به وجود آمده که فشار بر خانوارهای آمریکایی به مراتب بیشتر از گذشته شده است و مشکلات اقتصادی و معیشتی زیادی را برای مردم به وجود می آورد.
کاهش بودجه‎ای که اوباما دستور آن را امضا کرده در سال 2011 طراحی شده است./9161/خ
 

ارسال نظرات