۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۵۸۸۰۲
تحلیلگر عربستانی:

کشتار معترضان حربه آل‎سعود برای ثبات نظام است

خبرگزاری رسا ـ تحلیلگر سیاسی از کشتار معترضان به عنوان حربه آل‎سعود برای ثبات نظام و خاموش ساختن اعتراضات یاد کرد.
مراسم تشييع شهداي شيعه در قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حمزه حسن، تحلیلگر سیاسی عربستانی در گفت‌‎وگو با شبکه العالم با اشاره به جنایت‎های اخیر رژیم آل‎سعود علیه شهروندان شیعه این کشور و چشم پوشی از خواسته‎های آنان، گفت: نظام عربستان سعودی بر این باور است که پاسخگویی به خواسته‎های شهروندان، آزادی بازداشت شدگان و یا حداقل محاکمه آنان پس از سال‎های طولانی به نظام عربستان لطمه وارد می‎کند.

 

وی با بیان این‎که رژیم دیکتاتوری عربستان با بازداشت زنان وکودکان، حقوق بشر را نقض کرده است، تصریح کرد: اصرار رژیم آل‎سعود بر استفاده از زور جهت سرکوب شهروندان سبب تشدید تظاهرات شده  و همانند گلوله بزرگی، منطقه شرقی و مرکزی و به طور خاص استان ریاض و قصیم را دربرگرفته است.

 

این تحلیلگر عربستانی اظهار داشت: حمله به شهرها به وسیله نیروها و خودروهای زرهی، تیراندازی شبانه برای ارعاب و هراساندن مردم و همچنین زخمی کردن برخی از شهروندان از جمله یک خانم و کودک شیرخوارش از جنایت‎های آشکار نظام آل‎سعود است.

 

وی افزود: رژیم عربستان سعودی برای ثبات نظام خود از حربه هراساندن شهروندان با اعمال خشونت بیشتر استفاده می‎کند.

 

حمزه حسن تأکید کرد: نظام عربستان سعودی به توافقتنامه حقوق بشر صادره از سازمان بین المللی بی‎توجه است و به جنایت‎های خود علیه شیعیان ادامه می‎دهد.

 

وی با اشاره به درخواست شهروندان از پادشاه عربستان سعودی برای برکناری وزیر کشور، گفت: این وزارتخانه یکی از مهمترین دستگاه‎ها برای سرکوب شهروندان و زندانی کردن روزنامه نگاران است./9456/ب902/د

ارسال نظرات