۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۵۹۰۷۲
بخش پایانی/ آیت الله مهدوی کنی:

حوزه و روحانیت پشتوانه محکم نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که حوزه و روحانیت پشتوانه محکم نظام اسلامی است، گفت: انقلاب به وسیله اسلام آمده است و بعد از1400 سال دین جای خودش را باز کرده و کار خودش را می کند و ما هم باید بیاندیشیم که چه وظیفه ای داریم.
آيت الله مهدوي كني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد رضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجلاسیه سیزدهم خبرگان، گفت: ما در جایگاهی قرار گرفته ایم که به سه عنوان مسولیت داریم؛ نمایندگی مردم برای وظایفی که برای مجلس خبرگان هست که اگر کوتاهی کنیم مقصریم و دیگری عنوان روحانیت ما است که ما در لباس روحانیت و سربازی امام زمان(عج) برای دفاع از اسلام و حدود و معارف آن وظیفه سنگینی داریم.

وی با اشاره به این که روحانیت با رهبری امام علت محدثه انقلاب بودند، گفت: روحانیت در بهار انقلاب هم مسلما حضور خواهد داشت و برای حفظ نظام و انقلاب و نگهداری مردم در صحنه وظیفه سنگینی دارد.

آیت الله مهدوی کنی با بیان این که مسولیت سوم ما مسلمان بودن، مؤمن و ایرانی بودن است، گفت: وظایفی که برای همه مردم تحقق پیدا می کند برای ما هم وجود دارد و ما نیز باید در صحنه حضور داشته باشیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن، اظهار داشت: ما باید به عنوان یک مسلمان و مؤمن و ایرانی همه با هم و یا تنها برای خدا قیام کنیم و مقصود به پا خواستن و از بی تفاوتی بیرون آمدن است نه قیام رسمی.

همه باید بدانیم امروز چه وظیفه ای در قبال انقلاب داریم

وی با بیان این که خدا بعد از قیام تذکر به فکر و اندیشه می دهد، گفت: انقلاب به وسیله اسلام آمده است و بعد از1400 سال دین جای خودش را باز کرده و کار خودش را می کند و ما هم باید بیاندیشیم که چه وظیفه ای داریم.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به آیه 49 سوره حشر گفت: یاری خداوند با حضور مؤمنین است و رهبران جامعه باید مردم را در صحنه حفظ کنند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز انقلاب اسلامی را معجزه‌ای خواند که اعجاز آن هم از طرف خدا آمده و هم از طرف مردم، اظهار داشت: ما باید حق مردم را در نظر داشته باشیم چرا که طبق فرمایش امام(ره) مردم ولی نعمت ما هستند.

وی با اشاره به مراسم استقبال از امام(ره)‌در سال 57 و تشییع پیکر امام راحل(ره) گفت: قابل تصور نبود برای یک انسانی مردم این چنین به صحنه بیایند؛ دلیلش این بود که از خصوصیات امام خمینی(ره) صداقت و نداشتن تعارف با مردم بود.

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر از راس تا ذیل مملکت همان راه امام(ره) را انتخاب کنیم مردم در صحنه می‌مانند.

آیت الله مهدوی کنی با بیان این‌که ما یک مسؤولیت جمعی داریم و بدون فکر جمعی نمی‌توانیم کار کنیم، گفت: ما یک جمعی هستیم که این انتخاب را قبول کرده ایم و پشیمان هم نیستیم و هر شش ماه یکبار هم نشان می‌دهیم که ما هستیم و در صحنه حضور داریم، خود حضور در صحنه خیلی مهم است.

برخی از دوستان کم لطفی می کنند

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که باید جمعی و باهم پیش برویم، افزود: دشمنان در مقام تضعیف این مجلس هستند و برخی دوستان هم در حق این مجلس کم لطفی می‌کنند، اگر انتقادی به بنده هست صراحتا بگویید ولی بیرون نبرید.

وی با بیان این‌که با هم بودن برای حفظ نظام خیلی مهم است، گفت: حفظ نظام به این نیست که ما با زور و سلاح مردم را وادار کنیم به صحنه بیایند، امام(ره) با تمام قدرتی که داشت و با امکان افتاء هیچ‌گاه این کار را نمی‌کرد، حتی در زمانی که بین قوا اختلاف می‌افتاد و می‌رفتیم خدمت امام، امام ما را به کارشناسان ارجاع می‌دادند و خودشان مستقیما دستور نمی‌دادند مگر در مواقع بحران.

صبر حضرت امام در داستان عزل بنی صدر

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به جریان عزل بنی‌صدر گفت: امام در جریان بنی‌صدر صبر و تحمل زیادی کردند و ابتدا شورای حل اختلاف تشکیل دادند اما بعد از سه ماه که شورا به نتیجه نرسید خودشان اقدام کردند.

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: امام در طول این مدت به مسؤولین می‌گفتند برای مردم نگرانی ایجاد نکنید، مردم همه چیز را می‌توانند تحمل کنند اما درگیری بین مسؤولان را نمی‌توانند ببینند.

وی با بیان این‌که بنی‌صدر فکر می‌کرد یازده میلیون نفری که به او رای دادند تا آخر می‌مانند اظهار داشت: در کشوری که نظامش ولایی است و مردم برای دین و نظام دینی جان داده‌اند اینچنین نیست.

همه باید با هم باشیم

دبیر جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که ارتباط و وابستگی روحانیت و مردم پشتوانه نظام است، گفت: باید همه با تمام قوا باهم باشیم و اگر اختلاف نظر هست باهم حل کنیم.

آیت الله مهدوی کنی در پایان با بیان این‌که در راهپیمایی 22 بهمن دیدم که مردم از گرانی گله می‌کردند ولی محکم مرگ بر آمریکا می‌گفتند، تصریح کرد: دل مردم دو لایه دارد؛ یکی لایه زیرین که عقیده به اسلام و انقلاب و رهبر دارند و دیگری لایه رویی که وقایع را می‌بیند و تحت تاثیر قرار می‌گیرد./959/پ202/ج

ارسال نظرات