۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۵۹۲۷۱
رییس روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی:

یکی از مشکلات نشریات تخصصی نظام توزیع و اطلاع رسانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات نشریات تخصصی در حوزه توزیع و اطلاع رسانی گفت: متأسفانه این مشکلات باعث شده است که نشریات تخصصی، در جذب مخاطب موفق نباشند.
سلمان رمضاني رئيس روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، سلمان رمضانی رییس روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی در جمع خبرنگاران گفت: دفتر تبلیغات اسلامی با 20 نشریه عمومی، تخصصی و کودک و نوجوان بزرگترین خانواده مطبوعات دینی را به خود اختصاص داده است.
وی نشریات تخصصی این دفتر را دوازده عنوان ذکر کرد و افزود: فصلنامه علوم سیاسی، فصلنامه تاریخ اسلام، فصلنامه آیین حکمت ، فصلنامه اخلاق، دو ماهنامه آینه پژوهش، دوماهنامه حوزه، فصلنامه فقه، فصلنامه نقد و نظر، فصلنامه آفرینه، فصلنامه پژوهش های قرآنی،دو ماهنامه منبر و دو هفته نامه پگاه نشریات تخصصی این دفتر را تشکیل می دهند.
رمضانی در ادامه با اشاره به افزایش هزینه‌های توزیع مطبوعات گفت: باید اقدام اساسی در این زمینه انجام شود و راه‌هایی جدید برای توزیع آسان‌تر مطبوعات پیدا کنیم که راه‌اندازی سامانه اشتراک تخصصی نشریات گزینه مناسبی است.
وی در توضیح بیشتر جزئیات این سامانه تاکید کرد: سامانه مذکور این امکان را می‌دهد که خرید مطبوعات تخصصی به صورت اینترنتی انجام شود.
رییس روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: برگزاری نمایشگاه های ویژه نشریات تخصصی در تهران و مراکز استان ها نیز می‌تواند در معرفی و ارتباط این نشریات با مخاطبان خاص خود مؤثر باشد.
وی اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها روزنامه های کثیرالاانتشار و خبرگزاری ها محور قرار گرقته و توجه زیادی به نشریات تخصصی نمی شود از این رو برگزاری نمایشگاه تخصصی نشریات می‌تواند بهترین بهانه برای توجه مجدد به مشکلات این قشر و بیرون بردن این نشریات از نگاه حاشیه‌ای باشد.
رمضانی در خاتمه با اشاره به مشکلات نشریات تخصصی در حوزه توزیع و اطلاع رسانی گفت: متأسفانه این مشکلات باعث شده است که نشریات تخصصی، در جذب مخاطب موفق نباشند./9191/د102/پ
ارسال نظرات