۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۵۹۵۴۲
خطیب جمعه گرگان:

اقتدار و عظمت ایران در سایه اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با اشاره به این که نظام اسلامی در سایه اسلام ناب و حقیقی در دنیا عظمت و اقتدار دارد، گفت: تا زمانی که سایه معارف ناب اهل بیت(ع) در ایران اسلامی وجود دارد کشورمان از گزند دشمنان مصون خواهد ماند.
اقتدار و عظمت ایران در سایه اسلام ناب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان به برگزاری سیزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری و دیدار نمایندگان خبرگان با رهبرمعظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار مشکلات فعلی بازار را ناشی از تحریم ها، سوء مدیریت و تلاش افراد سودجو در بازار دانستند.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه مدیران و مسؤولان کشور به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: همه تلاش مسؤولان نظام باید رفع دغدغه های مقام معظم رهبری باشد.

 

امام جمعه موقت گرگان با بیان این که مقام معظم رهبری همواره دغدغه معیشت مردم را داشتند، خاطرنشان کرد: تحقق رهنمودهای رهبری همواره یک وظیفه و تکلیف مهم برای مسؤولان است.

 

حجت الاسلام لیوانی با بیان این که مسؤولان باید با وحدت و همدلی زمینه کاهش تشنج در بازار را فراهم کنند، گفت: بازار در آستانه سال جدید باید آرام و عاری از تورم و گرانی باشد.

 

وی با بیان این که شأن ملت ایران بهترین ها است، افزود: ملت ایران اسلامی در 34 سال اخیر همه سختی و مشکلات را با جان و دل تحمل کردند و هیچ گاه از مواضع خود در دفاع از انقلاب و آرمان های امام و رهبری عقب نشینی نکردند.

 

امام جمعه موقت گرگان بر نظارت دقیق مسؤولان در آستانه سال جدید بر بازار کشور تأکید کرد و گفت: باید با هماهنگی و به دور از هر گونه موازی کاری زمینه ای فراهم شود تا سال جدید مردم هیچ دغدغه معیشتی نداشته باشند.

 

وی با بیان این که خدماتی که به مردم ایران اسلامی ارائه می شود باید در شأن آنها باشد، ادامه داد: این ملت صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و باید با همه توان در جهت رفع دغدغه های آنها گام برداشت.

 

حجت الاسلام لیوانی به عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش و توطئه افکنی های 34 ساله نظام سلطه امروز ایران اسلامی الگویی بارز برای بسیاری از ملت ها است.

 

وی با اشاره به این که نظام اسلامی در سایه اسلام ناب و حقیقی در دنیا عظمت و اقتدار دارد، تصریح کرد: تا زمانی که سایه معارف ناب اهل بیت(ع) در ایران اسلامی وجود دارد کشورمان از گزند دشمنان مصون خواهد ماند.

 

امام جمعه موقت گرگان با بیان این که تحریم ها و تهدیدهای دشمنان به هیچ عنوان کارساز نخواهد بود، ادامه داد: این ملت بیش از سه دهه است که راه و مسیر اصلی خود را انتخاب کردند و دیگر هیچ راه برگشتی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام لیوانی با بیان این که ملت ایران اسلامی به افقی روشن می نگرد، تصریح کرد: اقتدار و عظمت نظام اسلامی غرب را به زانو درآورده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت کانون های مساجد در کشور اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر 15 هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور فعال هستند، گفت: خوشبختانه عملکرد این کانون ها در جذب جوانان بسیار مثبت و قابل تقدیر بوده است.

 

امام جمعه موقت گرگان بر ضرورت تقویت حضور نسل جوان در مساجد تأکید کرد و افزود: باید با بهره گیری از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری زمینه‌ای برای حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در پایگاه معنوی مسجد فراهم شود.

 

حجت الاسلام لیوانی بر ضرورت بکارگیری از روش های تبلیغی کارآمد و مناسب برای تقویت جذب جوانان در مساجد تأکید کرد و گفت: مسجد بهترین پایگاه برای تقویت معرفت دینی در جوانان است.

 

وی با اشاره به این که دشمنان با جنگ نرم افزاری تلاش می کنند تا هویت دینی نسل جوان را کمرنگ کرده و از بین ببرند، تصریح کرد: نقش خانواده و نهادهای دینی و فرهنگی در خنثی کردن این توطئه دشمنان بسیار حساس است.

 

امام جمعه موقت گرگان  با بیان این که شبکه های ماهواره ای با انواع نیرنگ ها در کمین آن ها نشسته اند، ادامه داد: باید با برنامه های متنوع دینی و فرهنگی مانع ازتحقق اهداف دشمن شویم./950/پ201/پ

ارسال نظرات