۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۶۹۶
آیت الله شبستری:

دستگاه دیپلماسی کشتار شیعیان پاکستان را پیگیری کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: دستان پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشتار شیعیان پاکستان کاملا مشهود است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و دانش آموزان تبریزی در محکومیت کشتار شیعیان پاکستان که در مقابل بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: عاملان این جنایت بی‌رحمانه بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن محاکمه شوند.

 

وی با اشاره به این‌که دولت پاکستان در برابر حفظ امنیت و آرامش شیعیان این کشور مسؤول است، خاطرنشان کرد: از دولت پاکستان انتظار داریم عاملان جنایت های خونین را محاکمه و مجازات کند، عاقبت چنین جنایاتی که با هدف شیعه‌کشی صورت می گیرد، ذلت و خواری برای حامیان گروه های افراطی، تکفیری و سلفی است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دستان پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشتار شیعیان پاکستان کاملا مشهود است، گفت: کشتار شیعیان مسأله ای کم اهمیت تر از انرژی هسته ای نیست؛ از دولت می خواهیم با دیپلماسی قاطع و فعال از حقوق شیعیان مظلوم عالم به ویژه پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه دفاع کند.

 

وی سکوت سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر در قابل این جنایات را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: از سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی که داعیه دار دفاع از حقوق بشر هستند، می خواهیم این مهر سکوت ننگین را شکسته و با محکوم کردن جنایات به این گونه فجایع پایان دهند.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تبعات شیعه کشی و تفرقه افکنی در منطقه دامن بانیان آن را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: دشمنان از دیرباز به دنبال راه اندازی مسلمان‌کشی و شیعه‌کشی‌ به دست خود مسلمانان و یا با تحریک فرقه های ضاله، افراطی و تروریستی بوده اند، این اقدام علیه شیعیان بخشی از پروژه شیعه ستیزی کشورهای آمریکا،‌ عربستان و عراق است.

 

آیت الله شبستری خطاب به مدعیان حقوق بشر غربی گفت: شیعیان در ممالک اسلامی قربانی تفکرات التقاطی و ارتجاعی برخی فرقه های ضاله و افراطی شده اند، انتظار داریم مجامع بین المللی اجازه ندهند بیش از این انسان های بی‌گناه به خاک و خون کشیده شوند. امروز آفت اصلی جهان اسلام ایادی سرسپرده غربی همچون فرق های ضاله وهابیت، سلفی، تکفیری و طالبان است./935/پ202/س

ارسال نظرات