۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۷۹۰
معاون ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی:

نظام سلطه جهانی از ظرفیت‎های نهفته جهان اسلام بیم دارد

خبرگزاری رسا _ معاون ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی در همایش بزرگداشت شهدای شیعه پاکستان در قم گفت: جهان اسلام دارای ظرفیت‎های نهفته بسیاری است و افزایش حملات علیه مسلمانان و شیعیان در سال‎های اخیر به دلیل ترس نظام سلطه از رشد این ظرفیت‎ها است.
حکيم الهي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید حکیم الهی، معاون ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی العالمیه در همایش بزرگداشت شهدای شیعه پاکستان که شب گذشته در سالن اجتماعات مدرسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: دلیل افزایش حملات ددمنشانه علیه مسلمانان و شیعیان، ترس نظام سلطه جهانی از ظرفیت‎های نهفته جهان اسلام است.


وی به تبیین این ظرفیت‎های پنهان پرداخت و افزود: 35 نقطه مهم ژئوپلتیک در سراسر جهان وجود دارد که از این تعداد 30 نقطه آن در اختیار مسلمانان است، گرچه آمریکا و نظام سلطه جهانی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر این مناطق نفوذ و نظارت دارند.


معاون ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی العالمیه خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از ظرفیت‎های پنهان جهان اسلام، تلاقی سه قاره بزرگ آسیا، آفریقا و اروپا است که بزرگترین تلاقی از نظر استراتژیک و
ژئوپلتیک است و این منطقه نیز در اختیار مسلمانان قرار دارد.


حجت الاسلام حکیم الهی در بیان یکی دیگر از ظرفیت‎های جهان اسلام، تصریح کرد: 4 تنگه آبی مهم دنیا نیز در خاورمیانه قرار داشته و متعلق به مسلمانان هستند.


وی تأکید کرد: بیش از 93 درصد خاورمیانه و شمال آفریقا مسلمان هستند و از 10 میدان نفتی بزرگ جهان 9 میدان در اختیار مسلمانان است. مسلمانان بالاترین سرانه جمعیتی کل دنیا را دارا هستند و بزرگترین اجتماع انسانی دنیا نیز که مراسم حج و روز اربعین حسینی است، متعلق به مسلمانان است.


معاون ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: دنیا نمی‎تواند این سرمایه‎های عظیم دنیای اسلام را در معادلات سیاسی و بازیگری در عرصه جهانی نادیده بگیرد و هر کشوری که این عوامل و مولفه‎ها را دارا باشد به سرآمد ملتهای دنیا تبدیل می‎شود.

 

وی اظهار داشت: نظام سلطه جهانی از چنین سرمایه‎هایی بیم دارد و در برابر رشد آنها ایستاده است.

 

حجت الاسلام حکیم الهی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به خوبی دریافته‎اند که ترویج سلفی‎گری و افراط‎گری بهترین راه برای جلوگیری از رشد ظرفیت‎های جهان اسلام است.

 

معاون ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی العالمیه گفت: ایدئولوگ‎های سلفی‎گریان در آمریکا و پنتاگون مستقر هستند و بازیگران این صحنه، عده‎ای فریب‎خورده بیش نیستند. 

 

وی در پایان بیان داشت: برای مقابله با نقشه‎های استکبار برای تجزیه جهان اسلام ما نیز وظیفه داریم از افراطی‎گری به هر نام و وسیله‎ای جلوگیری کنیم، به تبیین آموزه‎های واقعی دین اسلام بپردازیم و از ظرفیت‎های مشترک میان مذاهب مختلف اسلامی استفاده کنیم./990/ب202/د

ارسال نظرات