۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۶۰۰۲۸

کتاب 70 پرسش و پاسخ پیرامون ولایت فقیه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «70 پرسش و پاسخ پیرامون ولایت فقیه به زبان ساده» به قلم حجت الاسلام سیدجعفر موسوی نسب منتشر شد.
ولايت فقيه موسوي نسب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  واحد خبر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) شعبه خراسان رضوی، حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، مدیر این مرکز، پیرامون نظریه ولایت فقیه گفت: امروز بیش از گذشته به تبیین اسلام ناب نیازمندیم و یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه و فرهیختگان و دانشگاهیان امروز پاسخ به سوالات و شبهات است.

 

وی ادامه داد: پس  از پیروزی انقلاب یکی از هجمه های دشمنان به طور شاخص، علیه ولایت فقیه بوده است و آن مقداری که در تضعیف ولایت فقیه در رسانه کار می کنند به موضوعات دیگر آن قدر حساس نیستند، زیرا جایگاه ولایت فقیه هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و جریانات سیاسی کاملاً مشهود است. 

 

وی با بیان این که امروز بیش از هر روز نیاز به تبیین و معرفی ولایت فقیه در جامعه اسلامی داریم، افزود: حوزه و دانشگاه باید تلاش کنند تا بیش از هر موضوعی جایگاه ولایت فقیه و نقش مؤثر آن در پیش برد اهداف اسلام ناب برای جامعه تبیین شود.

 

نویسنده کتاب «70 پرسش وپاسخ پیرامون ولایت فقیه»، درباره این کتاب گفت: از دوران غیبت کبرای حضرت ولی عصر(علیه السلام) به اهمیت نقش ولایت فقیه توسط علما هر عصر کتاب های بسیار خوبی نوشته شده است و بعد از انقلاب هم کتاب های بسیار خوب و قابل استفاده ای برای فرهیختگان در حوزه و دانشگاه نگاشته شده است.

 

وی افزود: من احساس کردم برای سطح عموم جامعه و جوانان به خصوص نوجوانان یک کار روان تری انجام شود، لذا برخی از سوالاتی که در بین جامعه مطرح بوده در دانشگاه و مدارس در این کتاب به صورت روان عنوان شده است.

 

حجت الاسلام موسوی نسب ادامه داد: اگر کسی این کتاب را مطالعه کند سوالاتی که در ذهنش نسبت به ولایت فقیه و حکومت اسلامی وجود دارد به راحتی دست پیدا می کند، پرسش ها و پاسخ ها به زبان روان تری در این کتاب عنوان شده است.

 

وی با اشاره به این که باید در زمینه ولایت فقیه برای همه سنین و اقشار کارهای بیشتری صورت گیرد، افزود: اکثر گرفتاری های ما این است که جایگاه امامت و ولایت فقیه را نتوانسته ایم در جامعه به خوبی تبیین کنیم از این رو نیاز هست حوزه و دانشگاه و رسانه ها معرفی جایگاه ولایت فقیه در جامعه کار بیشتری کنند.

 

کتاب «70 پرسش و پاسخ پیرامون ولایت فقیه به زبان ساده» به قلم حجت الاسلام سیدجعفر موسوی نسب، در 144 صفحه در قطع رقعی با تیراژ سه هزار جلد از سوی انتشارات وفایی منتشر شده است.

 

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند با مراجعه به یکی از شعب بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در مراکز استان های سراسر کشور اقدام کنند./930/د102/ق

ارسال نظرات