۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۶۰۰۸۱
خبرگزاری رویترز:

پاپ جدید با سخت‎ترین دوران کلیسای واتیکان در تاریخ مواجه است

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رویترز در آستانه انتخاب پاپ جدید اعلام کرد که رهبر جدید کاتولیک‎های جهان با مشکل‎ترین دوران کلیسای واتیکان در تاریخ روبرو خواهد شد.
جلسه کاردينالهاي واتيکان براي انتخاب پاپ جديد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، کاردینال‎های کلیسای کاتولیک امروز برای انتخاب پاپ جدید که به گفته رویترز باید با مشکل‎ترین دوران کلیسای واتیکان در تاریخ روبرو شود، دور هم جمع شده‎اند.


این جلسه که در کلیسای سن پیر شهر رم برگزار شده است ممکن است روزها به طول بینجامد. 


 آنجلو سودانو، رییس ایتالیایی کاردینال‎های واتیکان از تمامی مقامات بلندپایه این کلیسا خواست که وحدت کلیسای کاتولیک را که به دلیل رسوایی‎هایی اخلاقی گسترده خدشه‎دار شده است، حفظ کرده و با پاپ جدید نهایت همکاری را داشته باشند.


تنها 115 تن از کاردینال‎های واتیکان که زیر 80 سال سن دارند در مراسم رأی‎گیری شرکت می‎کنند و پاپ جدید برای انتخاب شدن به دو سوم آرای این افراد احتیاج دارد.


به گزارش رویترز، رسوایی‎های اخلاقی، جنگ قدرت درونی، مشکلات اقتصادی و ظهور سکولاریسم در واتیکان این نهاد مذهبی، کاتولیک را با چالش‎های فراوانی روبرو کرده است و بسیاری از پیروان این کلیسا امیدوارند که تغییرات مثبتی را در واتیکان شاهد باشند.


ماه میلادی گذشته، کیث اوبرایان، تنها کاردینال انگلیسی که برای انتخاب پاپ جدید حق رأی داشت به دلیل رسوایی اخلاقی و شکایت چهار کشیش از وی مجبور به عذرخواهی و کناره‎گیری از مقام خود شد./990/ب902/د

ارسال نظرات