۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۰۲۳۰
امام جمعه زنجان:

جوانان ایرانی انحصار علمی و فناوری غرب را شکسته اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: دشمنان ملت ایران در دوران رژیم منحوس پهلوی هویت و اراده ایرانیان را استعمار کرده بودند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در بازدید از مرکز علم و فناوری استان، با اشاره به دستاوردهای عظیم علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قبل از انقلاب توان، استعداد و نبوغ جوان ایرانی نادیده گرفته شده بود.

 

وی با بیان این‌که دشمنان ملت ایران در دوران رژیم منحوس پهلوی هویت و اراده ایرانیان را استعمار کرده بودند، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب و در سایه تعالیم الهی اسلام امروز عزم و اراده جوانان دانشمند ایرانی چشم جهانیان را خیره کرده است، در دورانی غرب تحمل دیدن یک سانتریفیوژ در ایران نداشت، اما امروز ده‌ها هزار سانتریفیوژ در مقابل چشمان جهانیان در حال فعالیت است.

 

امام جمعه زنجان توکل به خداوند، اعتماد و اعتقاد به قدرت الهی، تکیه بر توانایی های بومی و استعداد ایرانی را رمز مقابله با انحصارطلبی غرب دانست و گفت: پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیت های متعددی در بخش های گوناگون به دست آمده که تداوم این مسیر در گرو توجه به علوم و فن آوری های روز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که اندیشه های پویا و خلاق با تکیه بر توسعه و توجه به فناورهای روز حاصل می شود، گفت: استعدادهای درخشان، ظرفیت های بالا و اراده های قوی برای ساختن ایرانی آباد و آزاد و مستقل فرمایش معمار کبیر انقلاب مبنی بر شعار ما می توانیم را بیش از گذشته هموار و محقق کرده است.

 

وی نقش پارک های علم و فناوری در گسترش و جذب فرهیختگان علمی را نقش بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: حمایت مسؤولان ارشد کشور از پیشرفت های علمی و توسعه فناوری ها عاملی مهم در رشد و شکوفایی روز افزون جامعه است، در حقیقت نخبگان علیم نیازمند حمایت جدی مسؤولان نظام هستند.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر شناسایی، پرورش و تقویت استعدادهای بالقوه موجود در کشور افزود: جوانان نخبه و فرهیخته این مرز بوم با بهره گیری از ظرفیت های موجود می توانند سهم عمده ای در توسعه منافع ملی کشور داشته باشند، به یقین با استعدادهای موجود چشم انداز روبه رشدی در کشور در دهه های آینده متصور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان افزود: نهایت تلاش دشمن در سال های گذشته این بود که شعار ما می توانیم در کشور تحقق عینی پیدا نکند، یا به عبارت دیگر استکبار انحصار علمی و فناوری جهان را در اختیار داشته باشد که خوشبختانه جوانان ایرانی خط بطلانی بر این تصور غلط کشیدند./9351/پ202/ج

ارسال نظرات