۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۶۰۶۷۱

پیکر مطهر 12 شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر 12 شهید گمنام دوران دفاع مقدس فضای استان آذربایجان شرقی را عطرآگین خواهند کرد.
مراسم تشييع شهيد گمنام

سردار حسن استوار آذر، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آیین تشییع 12 شهید گمنام در این استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این‌که بر اساس اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح 176 شهید تفحص شده در روزهای گذشته همزمان با ایام فاطمیه در 29 استان تشییع می‌شود، خاطرنشان کرد: 46 شهید از شهدای تازه تفحص شده، شناسایی شده ‌اند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اعلام کرد: شهدای شناسایی شده متعلق به استان ‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خوزستان و مرکزی هستند، که در عملیات‌ محرم، والفجر مقدماتی، کربلای یک، کربلای 8، خیبر، بدر، کربلای 9 و تک دشمن در سال 67 به شهادت رسیده‌اند.

 

سردار استوار آذر یادآور شد: شهدای گمنام در استان در پادگان حضرت زهرا (س)، کوی سازمانی پایگاه دوم شکاری و دانشگاه صنعتی سهند تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی اهر، شهرستان شبستر و خداآفرین تشییع و تدفین خواهند شد.

 

وی زمان تشییع این سفیران آسمانی را 25 فروردین همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا(س) اعلام کرد و افزود: از 12 شهید گمنام، سه شهید در شبستر، دو شهید در خداآفرین، دو شهید در دانشگاه صنعتی سهند، دو شهید در دانشگاه آزاد اسلامی اهر، دو شهید در پادگان الزهرا(س) و یک شهید در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز به خاک سپرده می شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که زمان دقیق آغاز برنامه معنوی وداع با شهدا متعاقبا اعلام می شود، گفت: جزئیات بیشتر آیین های مربوط به تشییع و تدفین شهدا و برنامه های معنوی مربوطه از رسانه های عمومی به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

گفتنی است، با تدفین 12 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، آذربایجان شرقی مفتخر به وجود 150 شهید گمنام در 35 نقطه خواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات