۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۶۰۸۸۰
23 فروردین؛

مرحله استانی المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی مرحله استانی المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور به صورت همزمان بیست و سوم فرودین ماه جاری برگزار می شود.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: مرحله استانی المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور به صورت همزمان بیست و سوم فرودین ماه جاری در استان های آذرباجان غربی، شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و منطقه بناب برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: مرحله استانی المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور در دو بخش آموزشی و پژوهشی اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام قهرمانی موضوعات بخش آموزشی المپیاد را متون درسی فقه، اصول، ادبیات عرب، منطق، عقاید و احکام و معارف اعلام کرد و افزود: برگزیدگان این بخش برای راهیابی به مرحله منطقه ای باید اثر پژوهشی جهت داوری نیز ارائه دهند.

 

به گفته مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی، شرکت کنندگان بخش پژوهشی نیز آثار علمی خود را حول محورهای علوم قرآنی، تربیتی و فقه به رشته تحریر در آورده اند.

 

وی با بیان اینکه از هر استان 30 طلبه از مجموع شرکت کنندگان در مرحله استانی به مرحله منطقه ای راه خواهند یافت، خاطرنشان کرد: مرحله منطقه ای المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور با حضور 180 برگزیده استانها 14 تیرماه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: مرحله استانی المپیاد علمی در آذربایجان غربی با حضور 308 طلبه در سه حوزه امتحانی از جمله مدارس علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، نمازی خوی و امام رضا (ع) میاندوآب همزمان با سایر استانها راس ساعت 10:30 صبح روز جمعه برگزار می شود.

 

به گفته این مسؤول سؤالات آزمون از سوی هیأت های علمی مستقر در آذربایجان غربی تهیه و تدوین شده است و جهت برگزاری آزمون همزمان در بیست و سوم فروردین ماه به مراکز حوزوی استانها ارسال می شود./936/ت302/ب

ارسال نظرات