۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۶۱۴۹۲
خطیب جمعه نجف:

روحانیت نماد دین است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، حمله برخی جریان‎ها به روحانیت را به شدت محکوم کرد و روحانیت را نماد دین خواند.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از توهین برخی جریانها به روحانیت به عنوان جنگ با دین یاد کرد و گفت: در حالی که جهانیان به سوی بازگشت به دین هستند برخی از جریانهای احمق به مبارزه با دین می پردازند.

 

وی افزود: روحانیت نماد دین است، آیا این جریانها فراموش کردند که روحانیت در حضور پررنگ مردم در انتخابات و تصویب قانون اساسی و جلوگیری از بروز جنگ مذهبی در عراق چه نقشی داشتند.

 

حجت الاسلام قبانچی از حمله این جریانها به روحانیت و دفاع از صدام به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: علما بارها نارضایتی خود را از اشتباهات و لزوم تصحیح برخی اقدامات و قوانین اعلام کردند، اما توجهی به این خواسته ها نشد. مردم باید بیش از گذشته گرد مراجع تقلید و علما جمع شوند.

 

خطیب جمعه نجف با اشاره به تصمیم شورای نخست وزیری برای بازگشت بعثی ها به پستهای مهم دولتی، تصریح کرد: این پیشنهاد بسیار عجیب بود و از پارلمان می خواهم که این پیشنهاد رأی ندهد. اگر با این پیشنهاد درصدد به دست آوردن رأی بعثی ها هستید پس آرا و حمایت مردم را از دست خواهید داد.

 

وی ادامه داد: سکوت در برابر این پیشنهاد جایز نیست و اگر این پیشنهاد را بپذیریم باید آماده بازگشت رهبران حزب بعث نظیر عزت الدوری به عنوان وزیر باشیم.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به سی و سومین سالگرد شهادت شهید صدر اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: شهید صدر همانند خورشید نورانی بود. شهید بنت الهدی نیز از افتخارات عراق به شمار می آید و وزارتخانه های مرتبط و بانوان عراقی باید یاد و خاطره او را گرامی بدارند./980/ب901/د

ارسال نظرات