۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۶۱۵۵۸
در آستانه شهادت دخت نبی اکرم؛

12 شهید گمنام در تبریز تشییع شدند

خبرگزاری رسا ـ پیکر 12شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در آستانه سالروز شهادت دخت نبی اکرم بر دوش مردم شهیدپرور تبریز تشییع شد.
مراسم وداع با شهيد گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عطر یاس امروز در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با حضور شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس فضای شهر تبریز را عطرآگین کرد.

 

امروز اقشار مختلف مردم تبریز از زن و مرد تا پیر و جوان آمده بودند تا بار دیگر اعلام کنند، راه امام و شهدا زنده است، امروز مردم تبریز با حضوری معنوی در مراسم تشییع شهدای گمنام نشان دادند که آرمان شهدا نجات بخش جامعه بشری از یوغ مستکبران عالم است.

 

مردم تبریز در این مراسم تشییع با نثار دسته گل بر تابوت شهدا، قرائت فاتحه و عزاداری در سوگ دخت نبی مکرم اسلام تجدید بیعت دوباره با آرمان شهیدان بستند و عده ای نیز دل نوشته‌های خود را بر روی پوشش تابوت می‌نوشتند و از شهدا تقاضای شفاعت در روز قیامت داشتند.

 

مردم شهید‌پرور و همیشه در صحنه تبریز با دود کردن اسپند، پاشیدن گلاب و ذکر «یاحسین یاحسین» این پیکر‌های مطهر را تشییع کردند که بعد از تشییع و اقامه نماز از سوی آیت‌الله محسن شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این مراسم معنوی با بیان این‌که پیام و وصیت شهید متن کامل عرفان است، اظهار داشت: شهدا پس از زندگی با عزت در این دنیا، زندگی خود را با فروغ تر و جاودانه در آخرت ادامه می دهند.

 

وی پشتیبانی و تبعیت از ولایت فقیه را مطالبه همیشگی شهدا دانست و گفت: حضور پرشور و معنوی مردم در این مراسم نشان از پاسداری از خون شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس دارد. باید پشتیبان ولایت فقیه بود تا بتوان همچون سد محکمی در مقابل زیاده خواهان دنیا ایستاد.

 

بنا بر این گزارش، از 12 شهید گمنام، سه شهید در شبستر، دو شهید در خداآفرین، دو شهید در دانشگاه صنعتی سهند، دو شهید در دانشگاه آزاد اسلامی اهر، دو شهید در پادگان الزهرا(س) و یک شهید در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز به خاک سپرده می شود./935/÷202/س

ارسال نظرات