۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۶۱۵۶۲
با هدف ارج‌نهی به مقاومت فلسطین؛

قرارداد خواهر خواندگی تبریز و غزه امضا شد

خبرگزاری رسا ـ قرارداد خواهرخواندگی شهرهای تبریز و غزه در فلسطین به امضای شهرداران این دو شهر رسید.
غزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا نوین، شهردار تبریز، امروز در مراسم امضای قرارداد خواهرخواندگی شهرهای تبریز و غزه با بیان این‌که موضوع خواهرخواندگی تبریز با غزه در سال 87 به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه از سوی شورای اسلامی شهر تبریز مورد تأکید و تصویب قرار گرفت، اظهار داشت: تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع و شهر غزه به عنوان نماد مقاومت و ایثار و پایداری اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند.

 

وی با بیان این‌که تبریز به عنوان شهری با قدمت بیش از سه هزار و 500 ساله در طول تاریخ جایگاهی مهم و حساس در کشور داشته است، افزود: قرارداد خواهرخواندگی تبریز با غزه در نهایت پس از طی مراحل لازم دیپلماتیک امروز به امضای شهرداران دو شهر می رسد.

 

شهردار تبریز موضوع تفاهم نامه خواهرخواندگی تبریز و غزه را تلاش برای تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه‌های عمرانی، شهرسازی، حمل و نقل، توسعه شهری، خدمات شهری، خدمات فنی و مهندسی، توسعه روابط اقتصادی، مشارکت در بازسازی دانست و گفت: مقاومت مردم غزه در برابر متجاوزان صهیونیست مایه غرور و سربلندی جهان اسلام و تمام آزادی خواهان جهان است.

 

وی در ژایان از اعزام قریب ‌الوقوع کاروان دوستی تبریز به غزه برای اعلام حمایت مجدد مردم و مسوولان این شهر با مردم غزه خبر داد و گفت: در آستانه این سفر راه‌های کمک تبریز به بازسازی غزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

همچنین رفیق سالم مکی، شهردار غزه با بیان این‌که خواهر خواندگی شهر تبریز در بحبوحه جنگ با رژیم صهیونیستی قوت قلبی برای مردم غزه بود، اظهار داشت: ملت فلسطین با تکیه بر سلاح ایمان و حمایت‌ های ایران اسلامی از آزمون سخت مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی سربلند بیرون آمده است.

 

وی شکست محاصره غزه را مرهون حمایت ‌های دولت، ملت و مسوولان ایران اسلامی دانست و گفت: شهرهای تبریز و غزه از دیرباز و به واسطه قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، روابط تجاری و اقتصادی محکمی داشته‌ اند و امضای تفاهم ‌نامه خواهر خواندگی در تحکیم این روابط موثر است./935/پ203/س

 

ارسال نظرات