۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۶۱۸۷۲
وزیر اطلاع‎رسانی سوریه:

ترکیه، انگلیس و فرانسه پشت پرده حملات شیمیایی در سوریه هستند

خبرگزاری رسا _ وزیر اطلاع‎رسانی سوریه ضمن رد ادعاهای لندن مبنی بر استفاده این کشور از سلاح‎های شیمیایی گفت: ترکیه، انگلیس و فرانسه با مسلح کردن شورشیان سوری، مقصران اصلی حملات شیمیایی در سوریه هستند.
استفاده از سلاح شيميايي در سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اسکای نیوز، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‎رسانی سوریه با بی‎پایه خواندن ادعاهای لندن مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی گفت: نمونه‎برداری از خاک سوریه و آزمایش آن در صورتی که با اجازه دولت این کشور و توسط مقامات بین‎المللی صورت گیرد معتبر است.


رسانه‎های خبری غربی روز شنبه ادعا کردند که متخصصان ارتش انگلیس مقداری از خاک سوریه را که به وسیله جاسوسان سازمان "MI6" (سازمان جاسوسی خارجی انگلیس) جمع آوری شده بود آزمایش کرده و نشانه های استفاده از سلاح شیمیایی را در آن مشاهده کرده اند.


عمران الزعبی در این ارتباط گفت: آزمایش بر روی خاک سوریه، اگر به وسیله یک سازمان بین المللی رسمی و اجازه دولت سوریه صورت نگرفته باشد، هیچ ارزش سیاسی یا حقوقی ندارد.


روزنامه تایمز روز شنبه مدعی شده بود که در نمونه خاکی که متعلق به اطراف شهر دمشق، پایتخت سوریه، است نشانه هایی از استفاده از سلاح شیمیایی به وسیله شبه نظامیان سوری یا نیروهای دولتی مشاهده شده است.


در عین حال، وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد: ترکیه، انگلیس و فرانسه با مسلح کردن شورشیان سوری مقصران اصلی حملات شیمیایی در سوریه هستند. 


زعبی گفت: کسانی که به خان العسل موشک حمله کردند موشک های خود را از کجا آوردند؟ آنها از کجا سلاح شیمیایی به دست آوردند؟ باید از ترکیه، انگلیس و فرانسه و سایر دولتهای حامی شورشیان پرسید که سلاح های شیمیایی از کجا می آیند./990/ب902/ک

ارسال نظرات