۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۶۱۹۷۷
استاد حوزه و دانشگاه:

غفلت از الگوی اسلامی مقدمه انحراف است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت است: در عرصه حجاب و عفاف از شخصیت حضرت زهرا(س) غافل شدیم و به غربی ها متوسل شدیم که این خود مقدمه انحراف و گمراهی است.
حجت الاسلام  المسلمين جابريان ، امام جمعه موقت عين دو اهواز

حجت الاسلام و المسلمین جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه و مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تأکید بر این که زبان و زمان قادر به توصیف عظمت و بزرگی حضرت زهرا(س) نیست، اظهار داشت: الگوبرداری از سیره حضرت زهرای اطهر(س) برای جوانان بسیار مهم است؛ چرا که در سیره زندگانی ایشان رازهایی نهفته است که راه سعادت و خوشبختی را نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین جابریان با بیان این که حضرت زهرا(س) در دوران زندگی خود زیبایی ها و خوبی های اخلاقی و رفتاری را ترک نکردند، ابراز داشت: رفتارهای ایشان با حضرت علی(ع) و فرزندانشان یک رفتار اسلامی و قرآنی بوده است و حقیقتا  الگویی طلایی برای خانواده های ایرانی و مسلمان است.

استاد حوزه و دانشگاه تمسک فرهنگ علوی و فاطمی را راه برون رفت از مشکلات اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: سبب وجود ناهنجاری ها در جامعه امروزی تمسک نکردن به فرهنگ فاطمی و علوی است و مردم سبک زندگی اسلامی خود را به سبک زندگی غربی تغییر داده اند.

امام جمعه موقت عین دو اهواز با بیان این که آمار طلاق و ناهنجاری های اجتماعی در کشور رو به افزایش است، بیان داشت: وقتی زوج های جوان در زندگانی خود از فرهنگ فاطمی و علوی بهره نمی ببرند به یقین در زندگانی خود دچار مشکل می شوند و پس از چندین سال زندگی از یکدیگر جدا می شوند

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که انسان عاقل بین خوب و خوب تر، خوب تر را انتخاب می کند، اظهار داشت: در زمینه حجاب و عفاف حضرت زهرا(س) را رها کردیم و به غربی ها متوسل شدیم، در زندگی مشترک از مکارم اخلاق زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) غافل شدیم و زندگی چهره های شاخص غربی الگو قرار دادیم و این خود مقدمه انحراف و گمراهی است.

استاد حوزه و دانشگاه بیشتر بداخلاقی های سیاسی و اجتماعی را دوری از فرهنگ فاطمی و علوی عنوان کرد و گفت: بیشتر درگیری ها بین برخی جناح های سیاسی عدم تمسک به سیره زندگانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است البته حب جاه و مقام در این زمینه بی تأثیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین جابریان با بیان این که در برهه کنونی تنها حجاب و عفاف مشکل اصلی ما نیست بلکه در بسیاری از رفتارهای اجتماعی نیز باید تجدیدنظر کنیم، اظهار داشت: در چند سال اخیر فعالیت های بسیاری در زمینه حجاب و عفاف صورت گرفته است که هم موفق و هم ناموفق بوده اند اما برای از بین بردن بی حجابی باید از حجاب فاطمی سرمشق گرفت و دیگر کار از شعار و فریاد گذشته است؛ چراکه شعاری شدن حجاب و عفاف مشکل اصلی این عرصه است.

وی با بیان این که اگر علما و دانشمندان غربی و مخالف اهل بیت(ع) جمع شوند توانایی انکار فرهنگ علوی و فاطمی را ندارند، ابراز داشت: سالیان بسیاری است که در شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی جهت خدشه وارد کردن به فرهنگ علوی و فاطمی تلاش می کنند اما این فرهنگ جاودان و ماندگار است و قابل تحریف نیست.

امام جمعه موقت عین دو اهواز تأکید کرد: کسانی که در شبکه های ماهواره ای و شبکه های اینترنتی در فرهنگ فاطمی شبهه وارد می کنند وقتی عظمت و بزرگی شیعیان حضرت فاطمه(س) را در محشر نظاره می کنند فریاد می زنند که «ای کاش ما هم از فاطمیون بودیم».

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: برخی ها دم از فرهنگ علوی و فاطمی می زنند اما خود در این فرهنگ تحریف و بدعت هایی را وارد می کنند که سبب به سخره گرفتن ما از سوی مخالفان اهل بیت(ع) می شود و با علم کردن این رفتارها از سوی مغرضان در شبکه های ماهواره ای عظمت و بزرگی شیعیان علوی و فاطمی را زیر سؤال می برند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در روز محشر ترس برای محبان علی(ع) و فاطمه(س) وجود ندارد، اظهار داشت: در روز محشر ترس برای آنهایی است که به اهل بیت توهین می کردند و عظمت و بزرگی آنها را زیرسؤال می بردند که حقیقتا در روز محشر چهره آنها دیدنی خواهد بود.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، نامزدها و کاندیداها را به رعایت اخلاق اسلامی و تمسک به فرهنگ فاطمی و علوی دعوت کرد و ابراز داشت: نامزدهای انتخاباتی در زمان تبلیغات از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و این حرکت در فرهنگ فاطمی و علوی جایی ندارد./9461/ت302/س

 

ارسال نظرات