۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۶۲۵۴۷

تلاش برای نا امنی عراق

خبرگزاری رسا _ گروه های تروریستی در تلاشند از حضور مردم در پای صندوق های رای، که احتمال پیروزی شیعیان در آن قوی است، جلوگیری کنند.
تلاش براي نا امني عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری به بررسی انتخابات عراق پرداخت و گفت: برای اولین بار پس از خروج نظامیان آمریکایی، نیروهای امنیتی عراق به تنهایی وظیفه امنیت انتخابات اعضای شوراهای محلی را بر عهده دارند.

نخست وزیر عراق، برگزاری انتخابات در استانهای غربی عراق را بدلیل نا آرامی ها، شش ماه به تعویق انداخته است. در ماههای اخیر، برخی از استانهای عراق بویژه استانهای سنی نشین این کشور شاهد تظاهرات ضد دولتی و ناامنی بوده است.


باید متذکر شد که با توجه به محبوبیت احزاب و جناح های شیعی در عراق، گروه های وابسته به القاعده و حزب بعث، سعی دارند با ایجاد جو نا امنی در عراق، از درصد حضور مردم در انتخابات بکاهند تا از پیروزی گروه های شیعی در انتخابات اعضای شوراهای محلی عراق جلوگیری کنند
گفتنی است در طول 10 سالی که امنیت برگزاری انتخابات با نیروهای آمریکایی بوده است، بارها حملات تروریستی علیه شرکت کنندگان در انتخابات صورت گرفته است، این بار، بار سنگینی بر دوش نیروهای امنیتی عراق است تا نشان دهند که آیا می توانند در نبود نیروهای خارجی امنیت عراق و انتخابات آن را برقرار نمایند یا خیر؟/9161/خ
 

ارسال نظرات