۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۶۲۷۱۷
سعدالله زارعی در گفت‎وگو با رسا:

حادثه بوستون بازتاب سیاست‎های تروریست‎پرورانه آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در آمریکا گفت: دولت آمریکا هر جا که پای منافعش در میان باشد از تروریسم حمایت می‎کند و حادثه بوستون در حقیقت نتیجه رفتارهای تروریست‎پرورانه آمریکایی‎ها است.
سعدالله زارعي

 

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به بیان دلایل حادثه تروریستی بوستون آمریکا پرداخت و گفت: انفجارهای بوستون در حقیقت بخشی از اتفاقاتی است که همه روزه در تمامی نقاط دنیا رخ می دهد و بسیاری از قرائن و شواهد نشان می دهند که دستگاه های جاسوسی آمریکا و سایر کشورهای غربی در آنها دخالت دارند.


وی افزود: حوادث تلخ و مرگباری که در پاکستان، سوریه و عراق اتفاق می افتد و مردم مظلوم این کشورها را قربانی می کند نمونه ای از این گونه حوادث است.


کارشناس مسائل سیاسی، تصریح کرد: می توان چنین استدلال کرد که انفجارهای بوستون نتیجه رفتارهای آمریکا در سایر نقاط دنیا است و این حادثه تروریستی در حقیقت بازتاب سیاست‎های تروریست‎پرورانه خود آمریکایی ها است.  


زارعی با اشاره به حمایت آمریکا از تروریستهای سوری، تاکید کرد: دولت آمریکا در نقاط دیگر دنیا در قالب های به ظاهر انسان دوستانه از تروریسم حمایت می کند و به عنوان مثال خواستار ارسال اسلحه برای تروریست های سوریه است، چنین رفتاری نه تنها نشان دهنده رفتار متناقض آمریکا در عرصه سیاست خارجی است بلکه به نوعی مشروعیت وقوع حوادث تروریستی در خاک خود آمریکا را نیز صادر می کند.


وی در بیان دلایل حمایت آمریکا از تروریست های سوری نیز گفت: این مساله تابعی از سیاست های منطقه ا
ی آمریکا است، چرا که به موازات تفاوت هایی که هر منطقه جغرافیایی با مناطق دیگر دنیا دارد سیاست های آمریکا نیز تغییر می کند.


این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: در مواردی شاهد هستیم که رژیم حاکم بر یک کشور از مشروعیت مردمی چندانی برخوردار نیست اما به دلیل روابط دوستانه با آمریکا از حمایت این کشور برخوردار است؛ نمونه چنین موردی را در عربستان سعودی شاهد هستیم.     


سعدالله زارعی در پایان اظهار داشت: در موارد بسیاری نیز مشاهده می شود که رژیم مشروع و محبوبی در یک کشور حاکم است اما به دلیل آن که این رژیم با سیاست های توسعه طلبانه آمریکا هماهنگی ندارد دستگاه های امنیتی و نظامی آمریکا در جهت بر هم زدن آرامش این کشور حرکت می کنند که نمونه های این مورد نیز در سوریه و ونزوئلا قابل مشاهده است./990/
ب301/د

ارسال نظرات