۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۶۳۱۱۴

حملات تروریستی کانادا با همکاری مسلمانان این کشور خنثی شد

خبرگزاری رسا ـ حملات تروریستی که قرار بود در یکی از ایستگاه‎های قطار در کانادا صورت گیرد با همکاری مسلمانان با پلیس این کشور خنثی شد.
همکاري مسلمانان کانادا با پليس اين کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، اخطار مسلمانان کانادا به پلیس سبب شد تا حملات تروریستی که قرار بود در یکی از ایستگاه های قطار این کشور صورت گیرد، خنثی و دو مظنون این حادثه دستگیر شوند.


حسین حمدانی از رهبران جامعه مسلمانان کانادا در این ارتباط گفت: امیدوارم تمامی مردم کانادا این را درک کنند که جامعه مسلمانان به همراه بقیه مردم تلاش می کنند که این کشور هر روز امن تر باشد.

 

مقامات کانادایی روز دوشنبه دو مظنون را بازداشت کردند که قصد داشتند حمله ای تروریستی به ایستگاه قطار تورنتو کانادا به نیویورک آمریکا انجام دهند. 


 جیمز مالیتزیا، رییس پلیس کانادا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اگر این حادثه تروریستی اتفاق می افتاد تعداد زیادی از مردم بی گناه کشته یا زخمی می شدند.

 

دو متهم دستگیر شده در این ارتباط قرار است روز سه شنبه در دادگاه حاضر شوند.


محمد رابرت هفت یکی دیگر از رهبران جامعه مسلمانان کانادا نیز گفت: مسلمانان کانادا در خط مقدم دفاع از کشور خویش قرار دارند؛ ما می خواهیم تمامی مردم کانادا صرف نظر از هر دین و آیینی که دارند در امنیت کامل به سر ببرند.


این در حالی است که پلیس کانادا در ادعایی مضحک اعلام کرد که دو مظنون دستگیر شده با بخشی از گروه تروریستی القاعده که با ایران همکاری می کند، مرتبط بوده اند.


این مقامات توضیح ندادند که چگونه جمهوری اسلامی ایران که از نظر ایدئولوژی و منافع ذاتی اختلافات زیادی با القاعده دارد حاضر به همکاری با گروهی تروریستی شده است که دست‎ساخته سازمان های امنیتی غربی است.


گفتنی است مسلمانان در حدود 8/2 درصد از جمعیت سی و دو میلیون نفری کانادا را تشکیل می دهند و اسلام بزرگترین دین پس از مسیحیت در این کشور محسوب می شود.

 

نتایج گزارشی که چندی پیش منتشر شد، نشان داد که مسلمانان کانادا از سایر مردم این کشور تحصیلات بالاتری دارند./990/ب902/د

ارسال نظرات