۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۶۳۱۲۰
با سوءاستفاده از حادثه بوستون؛

جمهوری‎خواهان آمریکایی به دنبال گسترش اسلام‎هراسی در این کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ به دنبال حادثه تروریستی بوستون در آمریکا، اعضای تندرو حزب جمهوری‎خواه در مجلس نمایندگان این کشور فرصت را برای گسترش اسلام‎هراسی مناسب دیده‎ و اظهارات نامناسبی در مورد جامعه مسلمانان آمریکا بیان کردند.
بوستون

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، نمایندگان تندرو حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا از حادثه تروریستی بوستون سوءاستفاده کرده و اظهارات تندی علیه جامعه مسلمانان آمریکا به زبان آوردند.


پیتر کینگ از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان در سخنانی ستیزه‎جویانه گفت: پلیس باید متوجه این نکته باشد که تهدیدات امنیتی از سوی جامعه مسلمانان می آید و به همین دلیل باید نظارت خود را بر آنان افزایش دهد.  وقتی شما می دانید که از سوی چه گروهی تهدید می شوید باید همان گروه را زیر نظر قرار دهید.  


چند نماینده جمهوری خواه دیگر نیز اظهارات مشابهی در مورد مسلمانان آمریکا بیان کردند که حتی واکنش نمایندگان دموکرات را نیز به دنبال داشت.


این در حالی است که مسلمانان آمریکا پیش از آن که حتی هویت مظنونان توسط پلیس اعلام شود جزو اولین گروههایی بودند که انفجارهای بوستون را محکوم کردند.


به گفته کارشناسان سیاسی، جمهوری خواهان آمریکا برای به دست آوردن رای تندروهای این کشور همواره از لحن نامناسبی در مورد مسلمانان آمریکا که جمعیتی شش تا هشت میلیون نفری دارند، استفاده می کنند.


نیوت گینگریچ، سخنگوی سابق مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری خواه نیز در تبلیغات انتخاباتی خود در ماه نوامبر گفته بود که شریعت اسلامی یک تهدید مرگبار برای ایالات متحده محسوب می شود./990/ب902/د

ارسال نظرات