۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۶۳۱۵۸
متکی:

به نفع هیچ شخصی کنار نمی کشم

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم گفت: با بررسی مشکلات اقتصادی کشور وارد بحث انتخابات ریاست جمهوری شدم چراکه عزم برای حل این مشکلات را اولویت اساسی می دانم.
نخستين نشست خبري منوچهر متکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، منوچهر متکی، سه شنبه شب با حضور در مهاباد در نشستی با عنوان« گفتمان اصولگرایان و حماسه سیاسی» در مسجد جامع این شهرستان شرکت کرد.

 

متکی در این نشست گفت: من با بررسی مشکلات اقتصادی وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شده ام چرا که عزم برای حل این مشکلات را اساسی و در اولویت می دانم.

 

وی با بیان این تصمیم من برای ورود به انتخابات یک تصمیم جدی است، نه تصمیم شخصی و بازی سیاسی، تصریح کرد: اگر در نظرسنجی های مردمی ائتلاف پنج نفره در راس قرار بگیرم به نفع کسی کنار نخواهم کشید و تا جایی که مردم حمایت کنند ادامه خواهم داد.

 

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر خلق حماسه سیاسی، اظهار داشت: در چنین شرایطی عده ای با بیان مشکلات سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کنند.

 

متکی با اشاره به این که ملت ایران در انتخاب خود آزاد هستند، گفت: چندین دوره انتخاب ریاست جمهوری و انتخاب افرادی با گرایش و جریان های فکری مختلف از سوی مردم نشان می دهد جریان انتخابات در جمهوری اسلامی ایران کاملا آزاد است.

 

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری،  استقلال سیاسی در کشور را از بزرگ ترین هدیه های انقلاب اسلامی به مردم ایران عنوان کرد و افزود: هم اکنون ملت ایران برای خود تصمیم گرفته و تابع هیچ جریان و دولت خاصی نیست.

 

وی ادامه داد: در حماسه سیاسی یکی  از محورهای مورد تاکید حق انتخاب است که باید آن را پاس داشت و به این امر توجه داشت" اگر انتخاب نکنیم برایمان انتخاب می کنند."

 

متکی اظهار داشت: مردم باید با وجود دشمنی ها و توطئه با حضور گسترده در انتخابات شرکت تا ضمن دفاع از حق خود توطئه ها را خنثی کرده و حماسه سیاسی خلق کنند.

 

وی  در انتقاد از عملکرد دولت احمدی نژاد بحث تولید را مطرح کرد و افزود: با وجود رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد مردمی کردن اقتصاد عدم توجه جدی دولت به مقوله تولید منجر شد که تنها 20 درصد از اقتصاد کشور به بخش خصوصی واگذار شود درحالی که این رقم در برخی کشورها بیش از 80 درصد است.

 

متکی با اشاره به بالا بودن میزان نقدینگی در کشور افزود: میزان نقدینگی در ابتدای دولت نهم 60هزار میلیارد تومان بود این میزان در حال حاضر به 560 میلیارد تومان رسیده که به عنوان معضل برای اقتصاد کشور تبدیل شده است.

 

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دولت یازدهم، در ادامه به اقدامات ارزنده دولت نهم و دهم در کشور به ویژه در بخش عمرانی اشاره کرد و یادآور شد: در طول فعالیت دولت نهم و دهم ظرفیت تولید برق در کشور از 30 هزار مگاوات به 66 هزار مگاوات رسیده است که این امر بی سابقه بوده است./936/پ202/ج


ارسال نظرات