۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۶۳۲۶۵
خطیب جمعه بیروت عنوان کرد؛

لزوم از بین بردن موانع موجود در راه وحدت مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت لبنان بر لزوم از بین بردن موانع موجود در راح تقویت وحدت مسلمانان در جامعه‌های اسلامی تاکید کرد.
ديدار حجت الاسلام فضل الله با هييت رييسه جريان المرابطون لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی فضل الله خطیب جمعه بیروت، امروز در دیدار با هیأت رهبری حزب المرابطون به ریاست مصطفی حمدان بر لزوم کنار گذاشتن موانع رسانه‌ای و سیاسی درایجاد وحدت اسلامی در جامعه تاکید کرد.


فضل الله در این دیدار با اشاره به تلاش طرف‌های مختلف برای ایجاد گفتمانی بر علیه فتنه طایفی و اختلافات مذهبی در کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: باید از طریق رسانه ها و منبرهای شخصیت‌های مذهبی در راستای  تقویت وحدت و ترویج گفتمان همزیستی ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم تلاش کرد.


وی تاکید کرد: هرگونه توهین به مقدسات سایر مذاهب محکوم است و ما از همین جا هتک حرمت صحابه رسول اکرم (ص) و زنان پیامبر را غیر قابل قبول و ناروا می‌دانیم.


فضل الله وضعیت کنونی منطقه را بسیار خطرناک دانست و گفت: در وضعیت کنونی شخصیت‌های مذهبی و دینی مسلمانان و سایر ادیان به کمک مردم، تلاش مضاعفی را برای مقابله با فتنه‌های مذهبی و طایفه‌ای به کار گیرند.


مصطفی حمدان نیز در این دیدار با تشکر از اقدامات فضل الله بر ضرورت  توجه به مسأله اصلی مسلمانان فلسطین تاکید کرد و خواستار وحدت و یکپارچگی مسلمانان در برابر توطئه‌ها شد./983/ب902/د

ارسال نظرات