۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۶۳۳۲۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دشمن در این انتخابات از شگردهای جدیدتری استفاده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که حد و مرز را قانون تعیین کند نه سلقیه افراد، گفت: هرچه فضای کشور عقلانی‌تر باشد انتخابات بهتر برگزار می‌شود.
سيد محمد حسيني وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پنچ شنبه پنجم اردیبشهت ماه در چهارمین کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: معلوم است که دشمن در این دوره از شگردهای جدیدتر و چهره‌های تازه‌ای استفاده می‌کند تا بتواند بر افکار عمومی تأثیرگذار باشد.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری امسال را به‌عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند ابراز داشت: حماسه با اقدامات بزرگ انجام می‌شود و در روز نهم دی دیدیم که با روح حماسی، شجاعت و غیرت مردم چه شور و هیجانی در همه کشور ایجاد شد و خطرات پیش روی انقلاب را از بین برد و دشمن را زمین‌گیر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامگذاری امسال را نقشه‌راهی دانست که مقام معظم رهبری برای کشور درنظر گرفتند و اظهار داشت: از پیوند بین مسائل سیاسی و اقتصادی که دو روی یک سکه‌اند، استنباط می‌شود که اگر صرفا نگاه سیاسی و یا اقتصادی داشته باشیم، کافی نیست بلکه باید یک حرکت پرشور سیاسی انجام شود تا بتوانیم بسیاری از موانع را از پیش رو برداریم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تأکید بر این‌که وقتی دشمن حضور مردم  را ببیند ناامید می‌شود عنوان داشت: در حال حاضر غربی‌ها اذعان کردند که از اقدامات ما نتیجه‌ای حاصل نشده و ایران با صلابت و اقتدار پیش می‌رود و نشانه‌ای وجود ندارد که ایران تسلیم بشود.

حسینی با بیان این‌که آنها که در موضع عناد هستند نمی‌توانند عظمت ایران را ببینند گفت: رادیو فردا اخیرا اعلام کرده که ایران درحال دور شدن از اقتصاد نفتی است. کاندیداها هم باید به‌جای تخریب هم و ایجاد فضای هیجانی، ببینند چه راهکاری برای برون رفت از وضعیت کنونی و رها شدن اقتصاد از نفت وجود دارد.

وی عنوان داشت: درکنار مشکلات شاهد تحولات خوبی هستیم به‌طوری‌که افزایش صادران غیرنفتی و کاهش واردات ازجمله آنها است که برای نظام اسلامی مایه برکت و نعمت است. بنیاد مطالعات ترکیه در نظرسنجی از مردم خاورمیانه به این نتیجه رسیده است که اکثریت آنها از ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین قدرت نظامی منطقه نام می‌برند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که اگر اسراییل می‌گوید تحریم بی‌فایده است و باید گزینه نظامی را انجام دهیم، به‌‌دلیل آسیب پذیری خودش است تأکید کرد: 5000 موشک حزب الله آماده فروشکستن گنبد آهنین اسراییل است. فرزندان برومند کشور در دفاع مقدس نه‌تنها زمین گیر نشدند بلکه در زیر آتش سنگین دشمن حرکت خود را ادامه داده و درنهایت دشمن را مجبور به عقب نشینی کردند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی عنوان داشت: وقتی دشمن می‌بیند که نمی‌تواند در مقابل بیداری اسلامی که درحال فراگیری است کاری کند، تفرقه بین شیعه و سنی را به شکل جدی تری دنبال می‌کند به‌طوری‌که یکی از مفتی‌های وهابی به نام ابن دمشقی فتوا داده که مظاهر شرک شیعه مانند حرم حضرت زینب(س) باید تخریب و پس از سوریه باید در عراق هم این کار انجام شود که البته این‌ها سنی نیستند و ما باید نگاه جهانی داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

حسینی با بیان این‌که فراگیربودن انتخابات و قانون‌گرایی مورد تأکید مقام معظم رهبری است گفت: همگان باید مطیع قانون باشند و حد و مرز را قانون تعیین کند نه سلقیه افراد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخابات امن را از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: هرچه فضا عقلانی‌تر باشد انتخابات بهتر برگزار می‌شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی مشارکت گسترده مردم در انتخابات را از خواسته‌های مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: حضور مردم می‌تواند نقش‌آفرینی بسیاری داشته باشد چرا که دموکراسی در ایران نمایشی نیست./956/پ201/ع

ارسال نظرات