۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۶۳۶۱۱
آیت الله صافی گلپایگانی:

فاصله گرفتن از احکام اسلامی مشکلات جامعه را بیشتر می کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم جامعه و کشورمان از این همه مشکلات اقتصادی، ‌اجتماعی و در رأس آنها بداخلاقی‌ها نجات پیدا کند باید همه در مقابل قرآن کریم تواضع نماییم و از این‌که بعضی‌ از احکام مسلّم آن مهجور شده است استغفار نماییم.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت شروع عملیات پنجمین مدرسه قرآنی حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتی‏ هِیَ أَقْوَمُ»
قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «إِنَّ للهِ‏ فِی‏ أَیَّامِ‏ دَهْرِکُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»
در ایّام زندگی شما نسیم‌های روح‌بخش الهی می‌وزد، پس مواظب باشید آنها را از دست ندهید و خودتان را در مسیر آنها قرار دهید.

 

خداوند متعال را شاکر هستم که عملیات تأسیس پنجمین مدرسه علوم قرآنی به نام مبارک حضرت امام حسن مجتبی علیه ‌السلام در شهر مقدّس قم آغاز می‌گردد و انشاء الله تعالی شمیم خوشبوی آن، فضای شهر و منطقه پردیسان را معطّر نموده و همگان از برکات و آثار مفید آن بهره‌مند گردند و تأسیس این‌چنین مراکز آموزشی قرآنی - که به سبک بسیار بدیع و جدید ساخته می‌شود- مبنای خیر و برکت برای مردم سرافراز ما باشد و برای ترویج معارف اسلامی و مفاهیم قرآنی و نیز تقویت مبانی اعتقادی و اشاعه نشاط دینی اثر فراوان داشته باشد.


امروز بیش از هر زمان دیگر، به قرآن و هدایت‌های ائمه معصومین علیهم السلام احتیاج داریم. هر چه از قرآن و احکام اسلام فاصله بگیریم مشکلات و نابسامانی‌ها در جامعه بیشتر می‌شود.


اینجانب به طور یقین می‌گویم اگر می‌خواهیم جامعه و کشورمان از این همه مشکلات اقتصادی، ‌اجتماعی و در رأس آنها بداخلاقی‌ها نجات پیدا کند باید همه در مقابل قرآن کریم تواضع نموده و با عذرخواهی به درگاه آورنده‌ی این کتاب نورانی آسمانی توبه نموده و از این‌که بعضی‌ از احکام مسلّم آن مهجور شده است استغفار نماییم.


باید جامعه و حکومت و نظام، قرآنی باشد. بازار و اقتصاد و بانک‌ها و مؤسسات و ادارات همه قرآنی باشد. سبک زندگی باید قرآنی باشد و این مدل قرآنی هرگز محقق نخواهد شد مگر آن که حقیقةً به انسان کامل و معصوم علیه السلام که عِدل قرآن است رجوع نمود.


در هر صورت، امروز بحمد الله خیّرین متدین و متعهدی هستند که توفیق بزرگی نصیب آنها می‌شود که از اموال خالص خود استفاده صحیح نموده و برای خود باقیات الصالحاتی می‌گذارند.

 

اینجانب با تبریک این سعادت بزرگ به بانی خیّر این مدرسه و به مؤسسه جامعة‌ القرآن الکریم و اهل البیت علیهم السلام و مجمع خیّرین مدرسه‌ساز قم، توفیقات بیشتر آنان را در اشاعه فرهنگ غنی اسلامی در ظل عنایات حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا از خداوند متعال مسألت دارم./971/د102/ج

ارسال نظرات