۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۶۳۶۸۸
نخست وزیر سابق عراق:

گفتمان طایفه‎ای خطرناک ترین نوع فتنه است

خبرگزاری رسا ـ رییس ائتلاف ملی عراق با اشاره به وضعیت بحرانی کشورهای اسلامی تاکید کرد: تفرقه افکنی از سوی برخی علما خطرناک ترین نوع فتنه است.
دکتر ابراهيم جعفري نخست وزير سابق عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم جعفری رییس ائتلاف ملی عراق، امروز در کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگو و تقریب ادیان و مذاهب که در بغداد در حال برگزاری است، ایجاد فتنه و تفرقه از منابر اسلامی را بزرگ‌ترین چالش پیش روی وحدت اسلامی دانست و خواستار توقف آن شد.


وی با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» خاطرنشان کرد: خداوند متعال وحدت را شاخصی برای یکپارچگی امت اسلامی قرار داده است.


جعفری افزود: ما باید به مسؤولیت خود در قبال تقویت وحدت در جامعه پایبند بوده و با هر شخصی که سعی در ضربه زدن به آن را دارد، مقابله کنیم.


وی تفرقه افکنی و سخنان فتنه انگیزانه از سوی برخی علما بر منابر اسلامی را خطرناک‌ترین نوع فتنه دانست.


نخست وزیر سابق عراق تاکید کرد که منابر اسلامی برای پرورش انسان‌ها و تقویت وحدت شکل گرفت و تبدیل آن به محلی برای دامن زدن به اختلافات طایفه ای و مذهبی غیر قابل قبول است.


جعفری از مردم عراق خواست که به سخنان تفرقه آمیز اهمیت ندهند و توجه خود را به کلام گوهر بار قرآن کریم معطوف کنند.


وی اظهار داشت: کسانی که به گفتمان طایفه ای و درگیری‌های مذهبی دامن می‌زنند باید بدانند که امت اسلامی روزی به حساب آنان رسیدگی خواهد کرد و آنان را به تقاص کارشان خواهد رساند.


رییس ائتلاف ملی عراق با اشاره به مشترکات زیاد اهل سنت و شیعیان تاکید کرد: علمای اسلام باید توجه بیشتری به اوضاع کنونی داشته باشند چرا که فتنه، تمام کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند./983/ب902/د

ارسال نظرات