۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۳۷۷۶

شبکه تلویزیونی بلژیک مجری موهن به اسلام را اخراج کرد

خبرگزاری رسا ـ شبکه تلویزیونی آر تی‌ ال بلژیک، از اخراج کارشناس هواشناسی و مجری بولتن خبری این شبکه به دلیل توهین به اسلام خبر داد.
بلژيک

 

به گزارش خبرگزاری رسا،سوفی بیلی، سخنگوی شبکه تلویزیونی «RTL-TV»، در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: «لوک ترولمان» که به «مرد هواشناسی» بلژیک نیز مشهور است، در صفحه فیسبوک خود اظهاراتی ضداسلامی منتشر کرده است و مدیران شبکه نیز وی را به دلیل ترویج نژادپرستی و تبعیض به صورت موقت از کار برکنار کرده‌اند.

 

وی افزود: مطالب منتشرشده در صفحه شخصی ترولمان مصداق بارز نژادپرستی است و شبکه آر تی ال بلژیک به هیچ‌وجه چنین مطالبی را تایید نمی‌کند. به همین دلیل، این مجری تا صدور دستور جدید از طرف مدیران شبکه از کار برکنار شده است.

 

در همین‌حال، این مجری مشهور با انتشار بیانیه‌ای در روزنامه‌های مهم بلژیک، ضمن عذرخواهی از مسلمانان، تصریح کرد: من به خاطر انتشار این مطالب در صفحه فیسبوک از همه مسلمانان کشورم عذرخواهی می‌کنم. ولی این نکته را باید متذکر شوم که انتشار این مطالب به دلیل نارحتی و خشم من از حمله لفظی یک شهروند مسلمان به من بود.

 

وی اضافه کرد: نوشته‌های من در فیسبوک ناشی از ناراحتی و فشار روحی مربوط به درگیری با این شهروند بود و من به هیچ‌وجه نژادپرست و ضداسلام نیستم. مطالب من فقط خطاب به فردی بود که به من حمله کرده بود.

 

این برای نخستین‌بار در بلژیک نیست که برخی افراد و گروه‌ها اسلام و مسلمانان را مورد حمله قرار می‌دهند. هفته گذشته، «لوک وان بالبرگ» روزنامه‌نگار و مدیر سابق انجمن روزنامه‌نگاران منطقه فلماند، به دنبال انفجارهای اخیر بوستون و افزایش موج اسلام‌هراسی در اروپا، پیامی را روی شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد که در آن خواستار حمله به مسلمانان شده بود.

 

وی در پیام خود نوشت: آیا وقت آن نرسیده است که مردم جهان، مکه را با بمب‌های هسته‌ای نشانه بگیرند تا مسلمانان را سر جای خود بنشانند./982/ب101/د

ارسال نظرات