۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۳۷۷۷

برگزاری آزمون کتبی مرحله نخست طرح تربیت حافظ قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ آزمون کتبی مرحله نخست طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه روز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کارشناسي حفظ قرآن و نهج البلاغه

به گزارش خبرگزاری رسا، آزمون کتبی مرحله اول طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه روز جمعه سیزدهم اردیبهشت به صورت کشوری و هماهنگ برگزار می‌شود .

در همین راستا؛ ستاد راهبری و نظارت این طرح  به منظور اطلاع رسانی هر چه بیشتر به مربیان و داوطلبان محترم و رفع ابهامات موجود، نکات و موارد ضروری مربوط به این آزمون را اعلام کرده است.

بنابراین گزارش، امکان تغییر و یا تمدید زمان برگزاری آزمون میسر نیست و افرادی که به هر دلیل نمی توانند در آزمون مقرر شده شرکت کنند، با کسب آمادگی بیشتر در آزمون های بعدی سازمان شرکت کنند.

آزمون کتبی ساعت 10 صبح و آزمون مجدد شفاهی، ساعت 8 صبح برگزار می‌ شود که محل آزمون شفاهی در همان مکان برگزاری آزمون کتبی و مطابق شیوه نامه آزمون اسفند ماه 91 برگزار می‌شود و در صورتی که حوزه ای موفق به اتمام آزمون شفاهی بین ساعت 8 تا 10 صبح نشود، ارزیابی باقیمانده متقاضیان پس از آزمون کتبی بلامانع است.

طبق اعلام قبلی، آزمون کتبی به صورت چهارگزینه ای و صرفاً از حُسن حفظ است و همچنین این سؤالات به صورت متمرکز طراحی شده و مربیان نیازی به طرح سؤال نخواهند داشت.

داوطلبانی که برای این آزمون محفوظاتشان تکمیل نشده است، می توانند به صورت آزمایشی شرکت کرده و در آزمون های بعدی سازمان با آمادگی بیشتر حاضر شوند و داوطلبانی که توانایی خواندن و نوشتن را ندارند، می توانند از یک نفر همراه (حتی المقدور مربی یا والدین) صرفاً جهت خواندن سؤالات و درج گزینه ها در پاسخنامه، کمک بگیرند.

در این آزمون شرکت آن دسته از مربیانی که صرفاً همراه با طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف، اقدام به حفظ قرآن کریم کرده و یا تثبیت محفوظات قبلی آنها در این کلاس ها صورت گرفته است، بلامانع است و در صورت کسب نمره مجاز، می توانند گواهی پایان دوره مرحله اول را دریافت کنند، ضمناً این افراد می بایست با توجه به گروه سنی خود در آزمون ها شرکت کنند.

متقاضیان گروه سومی که بی سواد، کم سواد و یا سالمند بوده و میزان محفوظات آنها حداکثر جز 30 است، می توانند در آزمون کتبی گروه سنی اول (جزء 30) شرکت کنند.

دانشجویان و مسافرانی که در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده‌‌اند و در روز آزمون شهر خود حاضر نباشند می توانند با هماهنگی کارشناس فرهنگی اداره شهرستان، به صورت داوطلب مهمان در آزمون ها شرکت کنند.

با توجه به اعلام عمومی این ستاد از سال گذشته مبنی بر برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف در اردیبهشت ماه 92 متأسفانه این آزمون ملی با آزمون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاقی کرده که به منظور شرکت حداکثری داوطلبان در این آزمون، طی هماهنگی با مسؤولان مربوطه در وزارت ارشاد اسلامی، مقرر شد آزمون کتبی طرح تربیت حافظان سازمان اوقاف ساعت 10 صبح و آزمون های وزارت ارشاد ساعت 9 صبح برگزار شود. از این‌رو تنها آن دسته از داوطلبانی که در آزمون های وزارت ارشاد شرکت می‌کنند، می توانند با هماهنگی قبلی با اداره اوقاف شهرستان، با اندکی تأخیر در آزمون کتبی و مجدد شفاهی سازمان اوقاف شرکت کرده و مسؤولان مربوطه می بایست مساعدت های لازم را در این زمینه مبذول کنند.

مرحله اول طرح تربیت حافظان قرآن کریم، با برگزاری این آزمون به پایان رسیده و مرحله دوم این طرح ملی از ابتدای خرداد ماه 1392 آغاز می‌شود که شیوه نامه مرحله آتی متعاقباً ابلاغ خواهد شد. ضمناً مربیان گرامی با عنایت به شروع فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها با برنامه ریزی دقیق نسبت به استمرار کلاس ها تا شروع مرحله دوم اقدام کرده و در صورت امکان از تعطیلی کلاس ها خودداری کنند./921/پ202/پ

ارسال نظرات