۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۶۳۹۰۴

حمایت مالی آل سعود از سلفیان عامل اصلی هجمه به شیعیان مصر است

خبرگزاری رسا ـ استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر با محکوم کردن حمله‎های سلفیان مصر علیه شیعیان این کشور، خاطرنشان ساخت: شهروندان شیعه نیز با دیگر مذاهب برابرند.
دانشگاه الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الکریمه، استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر، با محکومیت حمله سلفیان مصر علیه شیعیان این کشور، خاطرنشان ساخت: شهروندان شیعه نیز با دیگر مذاهب برابرند، و اسلام مردم را در عقاید دینی خود آزاد گذاشته است.

 

وی افزود: کمک همه جانبه عربستان سعودی از سلفیان عامل حملات مکرر آنها به مذهب شیعه است همانگونه که همین سلفیان به الازهر به دلیل دفاع از تشیع و تدریس فقه شیعی به عنوان یکی از مذاهب اسلامی حمله می کنند.

 

استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر سپس با استناد از فتوای تاریخی شیخ محمود شلتوت استاد بزرگ دانشگاه الازهر گفت: شیخ شلتوت نیز به مذهب شیعه اعتراف نموده و در یکی از فتواهای خود نوشته است مذهب جعفری،معروف به مذهب شیعه دوازده امامی، مذهبی است که تعبّداعتقاد و پیروی به آن، مانند سایر مذاهب، شرعا جایز است بنابراین بر مسلمانان سزاور است که به این مطلب اگاه شوند، و از تعصّب بیجا به مذاهب خاص پرهیز کنند.

 

الکریمه تصریح کرد: شیعه در طول تاریخ همواره مورد ظلم واقع شده است و شیعیان باید به درگاه الهی دعا کنند تا آنها را یاری کند.

 

گفتنی است این استاد دانشگاه الازهر چندی پیش، در یک نوار ویدئویی و در گفتگو با رسانه منی الشاذلی  بر نابودی اسلام به دست وهابیت ناخودآگاه گریسته و در اشاره به شیوخ وهابی، گفته بود اسلام زیر قدمهای برده داری فکری و تعصب مذهبی در حال نابودی است./9456/ب101/د

ارسال نظرات