۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۶۴۰۶۴
از سوی نشر هاجر؛

مجموعه چهارجلدی ره‌پویان پژوهش منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مجموعه چهارجلدی ره‌پویان پژوهش را منتشر کرد.
نشر هاجر
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، احمد شایان‌فر مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر گفت: این مجموعه برای آشنایی با اصول، مهارت ها، آموزش‌ها و راهبردهای پژوهشی به قلم سیدحسین اسحاقی به چاپ رسیده است.
وی بیان اینکه از نیازهای ضروری پژوهشگران، آشنایی با رموز پژوهشگری، اسرار نویسندگی، مهارت‌افزایی پژوهش و سرانجام پویایی و تولید علم است، افزود: به منظور پاسخگویی به این نیازها، نشرهاجر اقدام به تهیه و چاپ سلسله مباحث پژوهشی با عنوان کلی ره‌پویان پژوهش کرده است.
وی خاطرنشان کرد: برای نیل به موفقیت در هر زمینه ای، نیازمند به مباحث پیش نیازی و اندوخته های نظری از جمله مفهوم شناسی، مسئله شناسی، آشنایی با اهداف و روش های آن علم هستیم که این امر در پژوهشگری اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.
شایان‌فر موضوعات محوری این چهار جلد را شامل رموز پژوهشگری (مفهوم‌شناسی، منبع‌یابی و آفرینش اثر پژوهشی، اسرار نویسندگی (نگارش کتاب، مقاله و گزارش تحقیقی)، اصول و مهارت‌های پایان‌نامه نویسی، از آزاد‌اندیشی تا تولید علم (دور اما نزدیک) برشمرد.
وی اضافه کرد: این آموزه‌ها می‌تواند فرایند منطقی، معقول و سازمان‌یافته‌ای را برای آشنایی با پژوهش، نگارش، روشمندی و نهایتاً تولید آثار فاخر به همراه داشته باشد.
مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر گفت: مجموعه «ره پویان پژوهش» محققان را با دنیای تحقیق آشنا ساخته است و تغییرات اساسی در تلقی و ادراک، پژوهش و تتبع و کاربست و اجرا ایجاد می‌کند.
وی افزود: این مجموعه با شمارگان 2هزار نسخه با قیمت 258 هزار ریال منتشر شده است.
شایان‌فر همچنین از انتشار نسخه سوم از کتاب انسان برای زندگی بهتر از سوی این مرکز نشر خبر داد و اضافه کرد: این کتاب توسط محمد استاد جعفری گردآوری شده است و به بررسی سخنان و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و بیان کلیاتی از سبک زندگی این بزرگوار و منش و برخورد ایشان در کلیه مراحل زندگی می‌پردازد.
وی افزود: این کتاب در 88 صفحه و در تیراژ 4000 جلد نخستین بار در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
وی یادآور شد: مسابقه‌ای نیز با همین نام در نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند سوالات مربوط به این مسابقه و کتاب مسابقه را از محل غرفه مرکز نشر هاجر در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واقع در راهرو 12 غرفه2 دریافت کنند./9191/د102/ق
ارسال نظرات