۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۶۴۰۸۴
با گذشت شش ماه از طوفان سندی؛

هزاران آمریکایی همچنان بی‎خانمان هستند

خبرگزاری رسا ـ شش ماه از طوفان سهمگین سندی که سواحل شرقی آمریکا را درنوردید می‎گذرد اما همچنان هزاران آمریکایی، که خانه‎های خود را در این حادثه طبیعی از دست دادند، همچنان بی‎خانمان هستند.
ويراني هاي طوفان سندي در آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، با وجود گذشت شش ماه از وقوع طوفان مرگبار سندی در سواحل شرقی آمریکا، همچنان هزاران نفر از آمریکایی ها بی خانمان هستند.


به گفته کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی، حدود سی و نه هزار خانواده در این شهر همچنان از داشتن خانه ای برای سکونت بی بهره هستند.


طبق گزارش ها، بیش از دویست و پنجاه خانواده در شهر نیویورک همچنان در هتل ها زندگی می کنند و بسیاری دیگر نیز در منزل اقوام و بستگان خویش سکنی گزیده اند.


اندرو کوئمو، فرماندار نیویورک در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: بسیاری از مردم طوفان زده همچنان در هتل ها زندگی می کنند، بسیاری از مردم همچنان مشغول سر و کله زدن با شرکت های بیمه هستند تا بتوانند خسارت خود را دریافت کنند و شرایط برای آنان سخت و وحشتناک است.


با آن که شش ماه از وقوع طوفان سندی گذشته است مقامات نیویورک بالاخره در روز جمعه اعلام کردند که یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار برای ساخت خانه در مناطق طوفان زده تصویب شده است.


نمایندگان مجلس آمریکا از هر دو جناح دموکرات و جمهوری خواه روز سوم ژانویه از جان بوئنر، سخنگوی مجلس به دلیل تاخیر در وصول لایحه پیشنهادی کاخ سفید برای اسکان مصیبت دیدگان انتقاد کردند.


مجلس نمایندگان آمریکا روز شانزدهم ژانویه و در حالی که تمامی کارشناسان از تعلل این نهاد قانونگذاری در رسیدگی به آلام مردم آمریکا انتقاد کرده بودند اعلام کرد که پنجاه میلیارد دلار برای کمک به قربانیان طوفان سندی تصویب کرده است.


طوفان سندی در بیست و نهم اکتبر سال 2012 میلادی سواحل شرقی آمریکا را درنوردید و بیش از صد کشته و هزاران بی خانمان بر جا گذاشت./990/ب902/د

ارسال نظرات