۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۶۴۳۵۸

ارائه جلد 11 دائرةالمعارف قرآن کریم در نمایشگاه قرآنی ماه رمضان

خبرگزاری رسا - مدیر گروه دائرة المعارف های مرکز فرهنگ قرآن از ارائه سه جلد از دائرةالمعارف بزرگ قرآن تا پایان سال خبر داد.
حجت‌الاسلام علي خراساني مدير گروه دايرة‌المعارف‌هاي مرکز فرهنگ و معارف قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی، حجت الاسلام خراسانی اظهار داشت: در گروه دائرةالمعارف ها وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پروژه های مختلف دائرالمعارفی در حال انجام است.

 

مهمترین پروژه این گروه دائرةالمعارف قرآن کریم است که تا به حال 10 جلد آن با حدود 750 موضوع و مقاله ارائه شده، و ان شاء الله در سال 92 با تمهیدات انجام شده 3 جلد دیگر از این دائرةالمعارف به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: با اینکه در سال های گذشته هر سال یک جلد از این دائرةالمعارف ارائه می شد، امسال تلاش ما بر این است که سه جلد دیگر این دائرةالمعارف شامل جلد 11، 12 و 13 آن ارائه شود.

 

عضو هیئت علمی مرکز فرهنگ قرآن افزود: این سه جلد مشتمل بر حروف ح و خ با 200 مدخل است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: جلد 11 این پروژه برای نمایشگاه قرآن کریم در ماه رمضان آماده شده و جلد 12 و 13 آن نیز تا پایان سال جاری ارائه شود.

 

حجت الاسلام خراسانی اضافه کرد: مدخل های جلد 11 که ان شاء الله در نمایشگاه قرآن ارائه خواهد شد با حسن بن علی شروع و با موضوع خانه به پایان می رسد. و موضوعات عمده این جلد نیز حسن بن علی، حسن خلق، حسن و قبح عقلی، حسنه، حسین بن علی، حفظ قرآن، حقوق، حکم و حکومت هستند./992/د102/ق

ارسال نظرات