۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۶۴۴۰۳

بیانیه هزار شخصیت اردنی در اعتراض به حضور نظامی آمریکا در کشور

خبرگزاری رسا ـ شخصیت‌های سیاسی، نظامی و مردمی اردن با صدور بیانیه‌ای با اعتراض به حضور نیروهای آمریکایی در کشورشان تأکید کردند که اردن به گذرگاهی برای حمله نظامی به سوریه تبدیل نخواهد شد.
پرچم اردن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه الحیات، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، نظامی و مردمی اردن خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

 

بیش از هزار شخصیت سیاسی،نظامی و مردمی اردنی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند که تلاش برای درگیر کردن اردن در حمله نظامی در سوریه توطئه‌ای برای از بین بردن این کشور و روبه روی هم قرار دادن ارتش اردن و سوریه است.

 

در این بیانیه آمده است: آمریکا و اسرائیل با همراهی قدرت‌های ظالم در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش می‌کنند تا اردن را وارد طرح‌هایی کنند که با خواست ملت ما در تضاد است.

 

این بیانیه تأکید کرده که نظام حاکم در اردن نیز از طریق دروغگویی و گرسنه نگه داشتن مردم نیز در این توطئه که آینده اردن،فلسطین و سوریه را رقم می‌زند، شرکت می‌کند.

 

شخصیت‌های اردنی همچنین با اشاره به پیروزی‌ها و مقاومت ارتش سوریه در برابر گروه‌های وابسته به قدرت‌های ظالم غربی و عربی افزودند: پیروزی‌های ارتش سوریه نشان داده که همه توطئه‌هایی که بر ضد این کشور ایجاد می‌شود خیالاتی بیش نیست و کسانی که از عثمانی‌های جدید و حاکمان وهابی کشورهای حاشیه خلیج فارس فرمان می‌گیرند باید بدانند که در اردن جایی نخواهند داشت.

 

در این بیانیه همچنین از مردم اردن خواسته شده که با توطئه درگیر کردن این کشور در حمله نظامی به سوریه مشارکت نداشته باشند و در برابر کسانی که قصد فروش اردن و فلسطین را دارند سکوت نکنند.

 

گفتنی است که  آمریکا 200 نیروی خود را به اردن اعزام کرده و ارتش اردن نیز اعلام کرده که این افراد برای شرکت در مانور سالانه آمریکا و 15 کشور دیگر به اردن اعزام شده‌اند./994/ب102/د

ارسال نظرات