۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۶۴۵۲۲
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب:

برخی پول می‌گیرند تا نماز شب بخوانند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای قرارگاه عمار نفوذ به سیستم دشمن را از راه‌های جمع‌آوری اطلاعات برشمرد و گفت: برای دشمن آسان است که یک نفر را در کنار شما قرار دهد، در حالی که هیچ اعتقادی ندارد و پول می‌گیرد تا نماز شب بخواند.
حجت الاسلام و المسلمين مهدي طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در همایش اراده‌های حماسه‌ساز با موضوع جنگ نرم که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) سپاه تهران برگزار شد، دستیبابی و نفوذ به نیروهای دشمن را امکان‌پذیر ندانست و گفت: دشمن حداقل 400 سال حکومت‌داری را که اصل اول آن اطلاعات است، تجربه و اعمال کرده و تمام آسیب‌های آن را جمع و به اوج پنهان‌کاری رسیده‌ است.

وی ادامه داد: تنها 34 است که وارد حکومت شده‌ایم و دیرینگی نفوذ نداریم، شیوه‌های نفوذ و های جمع‌آوری اطلاعات را بلد نبودیم در حالی که آنها همه این‌ها را بلد بودند.

نفوذ به سیستم دشمن از راه‌های جمع‌آوری اطلاعات

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی عدم امکان بهره‌وری از مجموعه‌ای که دشمن از آن بهره می‌برد را از دلایل دیگری که ما را از رسیدن به جامعه اطلاعاتی باز می‌دارد برشمرد و افزود: یکی از بهترین راه‌های جمع‌آوری اطلاعات نفوذ است یعنی این‌که شما در درون سیستم دشمن یک نفوذی بفرستید تا جمع‌آوری اطلاعات کند.

وی ادامه داد: نفوذ در بین ما برای دشمن آسان است و هیچ مشکلی ندارد که یک نفر در کنار شما بایستد و بیست سال نماز جماعت بخواند در حالی که هیچ اعتقادی هم نداشته باشد بلکه پول می‌گیرد و نماز شب می‌خواند و حتی می‌تواند روزه هم بگیرد مانند این شخصی که کنار دست رییس جمهور ما است و آرام‌آرام می‌خواهد جایگاه نایب خاص امام زمان(عج) را اشغال کند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: حال اگر ما بخواهیم بین آن‌ها نفوذ کنیم، فرض کنید کسی از ما رفته و در کنار آقای اوباما نفوذ کرده لذا ما که شراب خوردن دروغی نداریم ما به لحاظ اعتقاداتمان کارهایی را نمی‌توانیم انجام دهیم پس به طور طبیعی از نظر اطلاعاتی نمی‌توانید به آن جامعیت اطلاعاتی دست پیدا کنید در حالی که اصل اول در توان دفاع، داشتن اطلاعات است و اگر اطلاعات نداشته باشید به زمین خواهید خورد.

غفلت زمینه‌ساز پیروزی دشمن است

وی با توجه به مطالب گفته شده، درباره مذاکره با آمریکا توضیح داد: امروز در بحث مذاکره با آمریکا خیلی‌ها پیشنهاد مذاکره را می‌دهند در حالی که نمی‌دانند درون سیستم آن‌ها تصمیمشان برای مذاکره چیست؟ اگر بدانیم تصمیم آن‌ها چیست می‌توانیم خوب حرف بزنیم اما اگر ندانیم که تصمیم آن‌ها چیست نخواهید دانست که آن‌ها در مذاکره به دنبال چه چیزی هستند.

رییس شورای قرارگاه عمار در ادامه با بیان این‌که قرآن این نقیصه اطلاعاتی ما را برای ما بر‌طرف کرده است، گفت: اولین مطلبی که قرآن در رابطه با دشمن به ما می‌گوید این است که کفار دنبال یک لحظه غفلت می‌گردند که نسل شما را از زمین بکنند و لذا ما حق یک لحظه غفلت را هم نداریم زیرا زمینه ساز پیروزی دشمنان خواهیم شد.

وی با اشاره به این‌که سلاح اصلی دشمن برای مقابله با ما سلاح نرم است، گفت: ما در میدان نبرد اگر تشخیص سلاح درست و مناسب ندهیم شکست خواهیم خورد و انتخاب سلاح مناسب بستگی به شناخت نوع هجوم دشمن دارد و لذا قویترین، اولین و اصلی‌ترین سلاح دشمن برای شکست ما سلاح نرم است و توپ و مسلسل سلاح اصلی نیست بلکه خود این‌ها ابزار اسلحه اصلی هستند.

کدام تسخیر پایدارتر و بی‌حاشیه‌تر است؟

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی در ادامه عنوان کرد: اگر ما بخواهیم مکانی را تسخیر کنیم دو راه وجود دارد، راه اول جنگ سخت است که در آن با ویران کردن مکان مورد نظر با سلاح های مخرب آنجا را تسخیر می کنیم و راه بعدی این است که روی فکر طرف مقابل به نوعی عمل کنیم که او منطقه را دودستی تقدیم کند و لذا این سؤال وجود دارد که کدام تسخیر پایدارتر،  بی دردسر تر و بی حاشیه تر است؟  

وی در پاسخ به این سؤال توضیح داد: در پایان جنگ سخت شاید شما بتوانید جایی را تسخیر کنید ولی بازماندگان این تسخیر کسانی می‌شوند که شما عزیزترین کسان آن‌ها را کشته‌اید و تا قیام قیامت با این افراد مشکل خواهید داشت و نمی‌توانید در آن‌جا مستقر شوید، گرچه به پیروزی می‌رسید اما این پیروزی ماندگاری ندارد، ولی اگر با جنگ نرم جایی را تسخیر کنید بر ذهن طرف مقابل به گونه‌ای تأثیر گذاشته‌اید که با اختیار خود زمین را برای شما خالی کند.

مذاکره با آمریکا دنبال راه شیطان رفتن است

استاد حوزه و دانشگاه اولین جنگ نرم تاریخ را جنگ بین حضرت آدم و شیطان خواند و ابراز کرد: فرمانده کل قوای کفار، شیطان است و اولین جنگ نرم در بهشت اتفاق افتاد که شیطان  آدم را وادار کرد با پای خودش از بهشت بیرون بیاید.

وی ادامه داد: از این رو مذاکره با آمریکا دنبال راه شیطان رفتن است و لذا اگر آمریکا می گوید که در این مذاکرات منافعی برای ایران است در واقع به دنبال این است که با جنگ نرم ما را از منافعی که داریم دور کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به انتخاب شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: حماسه یعنی بهره بردن از استعدادها، خارج از قواعد تعریف شده و این با جهاد کاملا متفاوت است و لذا زمانی باید حماسه سازی کنیم که تهدیدی متوجه ما می‌شود و طبق همین تهدیدات بود که مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیدند./9591/پ201/ی

ارسال نظرات