۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۶۴۵۶۹
یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه:

آمریکا شورشیان سوری و تروریست‎های القاعده را در اردن آموزش می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای ارتش آزاد سوریه در مصاحبه‎ای تلویزیونی فاش کرد که آمریکا به شورشیان سوری و تروریست‎های القاعده در اردن آموزش نظامی می‎دهد تا برای مبارزه با نظام بشار اسد آماده شوند.
تروريست هاي سوري

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، یکی از فرماندهان ارشد ارتش آزاد سوریه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه بی.بی.سی. فاش کرد که آمریکا شورشیان سوری و تروریست‎های القاعده را به طور مخفیانه در اردن آموزش می‎دهد.


فرمانده ارشد ارتش آزاد سوریه که هویت وی مشخص نبود در این مصاحبه گفت: بیشتر شورشیان سوری از مقداری تحصیلات برخوردارند و برای آنان سخت نبود که بتوانند لهجه آمریکایی مربیان نظامی خود را تشخیص دهند.

 

وی افزود که این آموزش های نظامی به مدت دو هفته و در یکی از تاسیسات نظامی در خارج از پایتخت اردن برگزار می شود و نحوه کار با اسلحه های سبک و متوسط و توپخانه ها آموزش داده می شود.


سایر شورشیان سوری نیز علی رغم انکارهای دولت اردن تایید کرده اند که در گروه های نسبتا کوچک و به مدت دو هفته در خاک این کشور آموزش دیده اند.


این در حالی است که محمد الشلبی، مشهور به ابو سیاف، رهبر یکی از گروه های سلفی در اردن در مصاحبه ای اعلام کرد که در حال جذب جوانان اردنی برای اعزام به سوریه و پیوستن به گروه تروریستی جبهه النصره برای مبارزه با دولت بشار اسد است.  


جبهه النصره که چندی پیش به طور رسمی به پیوند خود با گروه القاعده و ایمن الظواهری، رهبر کنونی آن، اعتراف کرد از سوی کشورهایی مانند عربستان سعودی و قطر حمایت مالی می شود. 


ناآرامی های سوریه از ماه مارس 2011 میلادی آغاز و از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی کشته شده اند.


دولت سوریه می گوید که کشورهای بیگانه عامل اصلی ایجاد ناآرامی ها در این کشور هستند و گزارش هایی نیز که نشان می دهند تعداد زیادی از اتباع بیگانه در میان شورشیان سوری فعالیت می کنند ادعای دولت را ثابت می کند. 


دمشق اعتقاد دارد که کشورهای غربی و متحدان منطقه ای آنان، مانند قطر، عربستان سعودی و ترکیه از گروه های مسلح در این کشور حمایت می کنند.


بسیاری از سازمان های بین المللی حقوق بشر نیز گروه های شورشی در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم می کنند./990/ب902/د

ارسال نظرات