۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۶۴۷۱۳
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب(13)؛

تاکید وزیر ارشاد بر معرفی پیشگامان نهضت امام خمینی از سوی رسانه‌ها

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت معرفی پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) از سوی رسانه ها اظهار داشت: در این زمینه کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست و حتی برخی خواص هم گاهی از پیشگامان این نهضت اطلاعی ندارند و این‌طور نبوده که این شهیدان، اتفاقی به شهادت برسند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز جمعه سیزدهم اردیبهشت ماه در مراسم رونمایی از کتاب‌های «مبدأ نهضت» و «نامه نیمه خرداد» که در غرفه سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، با بیان این‌که امسال پنجاه سال از قیام 15 خرداد سال 1342 می‌گذرد و یکی از سفارشات امام خمینی(ره) این بود که 15 خرداد را به فراموشی نسپاریم، ابراز داشت: این قیام نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران است اما در این نهضت عده‌ای همراهی نکردند و صفوف خود را جدا کرده و این حرکت مردمی را یک قیام کور نامیدند در صورتی‌که آنها معادلات عادی را درنظر داشتند و عمق مسأله را درک نمی‌کردند.

وی با اشاره به این‌که ثمره مجاهدت و خیزش مردمی و شهدایی که تقدیم شد را در 22 بهمن سال 1357 دیدیم و امام خمینی(ره) تأکید داشتند که مقصد 15 خرداد را بشناسید، گفت: شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله بروجردی که کلامشان تأثیرگذار بود در اوائل دهه 40 رحلت کردند و رژیم پهلوی فکر نمی‌کرد که کسی مانع از پیش‌برد اهدافش شود درحالی‌که نمی‌دانست که خدا ذخیره‌ای به‌نام امام خمینی(ره) دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در این کتاب ماهیت و ابعاد این قیام بیان شده و خاطرات زیبایی در آن وجود دارد، عنوان داشت: در نوشته‌های جلال آل احمد هم اشاره شده است که روشن‌فکرانی که درد، مشکلات و دغدغه مردم را نداشتند و خود را تافته جدا بافته می‌دانستند در ماجرای 15 خرداد کنار بوده و از دور هم دستی بر آتش نداشتند و چه بسا استهزاء می‌کردند که جلال آل احمد آنها را نکوهش کرده است.

حسینی با بیان این مطلب گفت: در دوران جنگ هم شاهد بودیم که برخی افراد به‌جای این‌که با مردم همراهی کنند، به‌نوعی با دشمنان و بدخواهان این ملت همراهی کردند و هم‌اکنون که در شرایط تحریم هم به‌جای همراهی گاهی اقدامات دشمن را توجیه می‌کنند، انگار که ما مقصر بودیم.

وی ابراز داشت: عده‌ای نظام اسلامی را متهم می‌کنند که به‌دنبال جنجال‌آفرینی است درحالی‌که از ابتدای انقلاب اسلامی مایه تهدید و خطر برای دیگران نبودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: پانزده خرداد یک حرکت ناب و خالص دینی را نشان می‌دهد که به زعامت امام خمینی(ره) انجام شد و روحانیت هم همراهی کرده و سال‌های سال شکنجه و زندان را تحمل کردند که درنهایت با بیداری جامعه به نتیجه رسید.

حسینی با تأکید بر ضرورت معرفی پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) از سوی رسانه ها اظهار داشت: در این زمینه کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست و حتی برخی خواص هم گاهی از پیشگامان این نهضت اطلاعی ندارند در حالی‌که این‌طور نبوده که این شهیدان، اتفاقی به شهادت برسند.

وی 15 خرداد را نقطه عطف و سند افتخار ملت ایران دانست و با تأکید بر این‌که این قیام باید در تاریخ ثبت و ضبط شود، اظهار داشت: این دو کتاب ماندگار و مانع از تحریف تاریخ است تا افرادی که با این حرکات مخالف بودند، تاریخ را ننویسند بلکه باید از امام(ره) و یاران ایشان تحلیل‌‎ها را داشته باشیم./956/پ202/ص

ارسال نظرات