۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۶۴۷۵۰
آیت الله سبحانی:

هتاکان مقبره حجره بن عدی وابستگان به جهان کفر هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی در بیانیه ضمن محکوم کردن هتک حرمت مقبره حجربن عدی آورده است: گروه تکفیری که نه تنها به مسلمانان رحم نمی‌کند بلکه به قبور یاران پیامبر (ص) نیز احترام نمی‌گذارد باید بداند این عمل زشت و به دور از انسانیت که همه علمای اسلام آن را کاری قبیح و حرام می‌شمارند، نشانه دوری آنها از اسلام و وابستگی به جهان کفر است.
آيت الله سبحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی در بیانیه ضمن محکوم کردن هتک حرمت مقبره حجربن عدی آورده است: حادثه تلخ و دلخراش و دردآور که از رسانه‌ها شنیده شد نشانه عداوت عاملان با پیامبر بزرگوار اسلام و یاران باوفای اوست. هتک حرمت و نبش قبر صحابی بزرگوار پیامبر(ص) یعنی حجر بن عدی قلوب مسلمانان جهان را جریحه دار کرد.
شقاوت و سنگدلی به جایی رسیده است که قبر انسانی که جام شهادت را 14 قرن قبل نوشیده است هتک حرمت می‌شود و جنازه او را از قبر بیرون می‌آورند و خدا می‌داند بعدا چه شده است.
تاریخ، حجر بن عدی را از یاران پیامبر می‌داند و می‌گوید او همراه با یارانش در مرج عذرای دمشق، جام شهادت نوشیده و فدای ولای امیر مومنان(ع) شده است.
گروه تکفیری که نه تنها به مسلمانان رحم نمی‌کند بلکه به قبور یاران پیامبر (ص) نیز احترام نمی‌گذارد باید بداند این عمل زشت و دور از انسانیت که همه علمای اسلام آن را کاری قبیح و حرام می‌شمارند، نشانه دوری این گروه از اسلام و وابستگی به جهان کفر است.
بر علمای اسلام در تمام کشورها لازم است که به طرق گوناگون جلوی این نوع بی حرمتی‌ها را بگیرند و عاملان این جنایت را مجازات کنند در غیر این صورت این بی حرمتی ها گسترش پیدا کرده و دیگر قابل کنترل نخواهد بود.
ما این حادثه ناگوار را به حضرت ولیعصر (عج) و علمای اسلام در تمام بلاد و مسلمانان جهان و مردم مظلوم سوریه تسلیت گفته، از خداوند بزرگ خواهانیم شر این توطئه گران را به خودشان بازگرداند.
قم ـ موسسه امام صادق
جعفر سبحانی

13/2/92

ارسال نظرات